معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون میانگین سرانه ورزشی فضای سرپوشیده در استان ۱۸ صدم متر مربع است که نسبت به ۲ سال گذشته که ۱۱ صدم متر مربع بوده افزایش یافته است.

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی  افزود: سرانه فضای ورزشی روباز نیز هم اکنون ۲۱ صدم متر مربع است و در مجموع سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده دانش آموزی در استان حدود ۴۰ صدم متر مربع است که البته هنوز با استاندارد موجود در این زمینه که یک متر مربع به ازای هر دانش آموز است فاصله دارد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از جمله دلایل افزایش سرانه در این بخش تبدیل سالنهای همایش و امتحانات مدارس به کلاس تربیت بدنی است که بر این اساس امسال ۵۶ کلاس تربیت بدنی به فضاهای ورزشی موجود افزوده شد.

سلطانی افزود: با وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز برای ارتقای یک صدم متر مربع سرانه ورزشی به ۱۳ هزار متر مربع فضای ورزشی نیاز است بنابر این بزرگی کار بسیار زیاد است.

وی بدون اشاره به ارقام بیشتر با بیان این که به ترتیب مشهد و خواف دارای کمترین و بیشترین سرانه فضای ورزشی هستند ادامه داد: هرچه شمار دانش آموزان بیشتر باشد سرانه فضای ورزشی کمتر است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال تلاش شده با تامین ۸۸ هزار قلم کالای ورزشی و بهداشتی به ارزش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ۵۰ درصد مدارس خراسان رضوی را از این حیث پوشش دهیم و به زودی توزیع این اقلام ورزشی در بین مدارس استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.