استاندار اردبیل گفت: صبح روز جمعه رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم وارد استان اردبیل می‌شوند.

سفر رئیس جمهور به همراه اعضای کابینه به اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، سید حامد عاملی در تشریح سفر رئیس جمهور در نشست با مدیران و مسئولان استان اردبیل اظهار کرد: رئیس دولت سیزدهم به همراه تعدادی از وزرای کابینه روز جمعه وارد اردبیل شده و در کنار برنامه‌های بازدید و دیدار رئیس جمهور با نخبگان و منتخبان، وزرا نیز در شهرستان‌ها حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور بعد از ورود به فرودگاه اردبیل در نشست نخبگان و منتخبان استان حاضر شده سپس با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار خواهند کرد.

استاندار اردبیل گفت: بازدید از برخی پروژه‌ها و همچنین نشست شورای اداری استان و در نهایت حضور در مصاحبه مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان اردبیل است.

عاملی افزود: در جلسه شورای اداری جمع‌بندی نهایی وزرا از حضور در شهرستان‌ها به همراه طرح برخی از مطالبات به حق مردم انجام می‌شود تا در بخش‌های راه، راه‌ آهن، آب، کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار به انجام برسد.

وی از حضور وزرا به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان‌های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی در جلسات شورای اداری اردبیل و نمین، وزیر میراث فرهنگی در سرعین و نیر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصلاندوز، وزیر جهاد کشاورزی در پارس‌آباد، وزیر اقتصاد و دارایی در بیله‌سوار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرمی و انگوت و وزیر نیرو نیز در خلخال و کوثر حاضر خواهد شد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: معاون توسعه روستایی رئیس جمهور نیز در مشگین‌شهر حضور پیدا می‌کند تا با تشکیل جلسه شورای اداری در جریان مشکلات و نارسایی‌ها قرار گرفته و جمع‌بندی نهایی در جلسه شورای اداری استان انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تاکید رئیس جمهور بر دیدارهای مردمی و شنیدن درد دل آنهاست، بیان کرد: به تناسب موقعیتی که در سفر یک روزه رئیس جمهور به استان فراهم خواهد آمد، این دیدارها نیز به انجام می‌رسد.

عاملی ادامه داد: در دو هفته اخیر با تلاش مدیران و مسئولان استان در کنار جمع‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی سعی شده تا اولویت این طرح‌ها در حوزه تأمین آب شرب، تکمیل تصفیه‌خانه‌ها، اکتشاف معادن، حوزه راه، راه آهن، توسعه گلخانه‌ها، دامپروری، طرح‌های صنعتی و... با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون اول مورد توافق قرار گرفته و نسبت به تأمین اعتبار برای این پروژه‌ها در سال جاری و بودجه سال آینده پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۰ مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان در حال احداث است که آب ۷۵۰ روستای استان را تأمین می‌کند که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکلات آب روستایی رفع شود.

استاندار اردبیل ضرورت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پایاب سد خداآفرین و همراهی بانک‌های عامل را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: اصلی‌ترین دغدغه مسئولان استان حل مشکل بیکاری جوانان و در کنار آن موافقت مسئولان امر در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری، تکمیل پایاب سدها، آسفالت راه‌های روستایی و توسعه بزرگراه‌ها و همچنین تأمین زیرساخت‌های بخش گردشگری و تقویت مناطق نمونه گردشگری است که در این راستا هدف‌گذاری‌ها به شکل مناسب انجام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.