عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در مجموع تزریق واکسن را پذیرفتند بنابراین باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند اما نه به‌صورت اجباری بلکه باید از راه گفت‌وگو و استدلال و اقناعی با جامعه رفتار شود.

"استدلال و اقناع" راه انجام واکسیناسیون است

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره روند انجام واکسیناسیون در سطح کشورمان اظهار کرد: افرادی صاحب‌نظر، نقدهایی را بر موضوع اجباری کردن واکسن وارد کردند که از آگاهی بسیار خوبی در حوزه دشمن‌شناسی برخوردارند و نگرانی‌هایی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده دور نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در مجموع، تزریق واکسن را پذیرفتند بنابراین باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند اما نه به‌صورت اجباری بلکه باید از راه گفت‌وگو و استدلال و اقناعی با جامعه رفتار شود.

حاجی‌دلیگانی گفت: مسئولیت سلامت مردم به‌عهده وزارت بهداشت و درمان است و باید این وزارت با همکاری صداوسیما شرایطی را فراهم کنند که حرف و استدلال کسانی که معتقد به اجباری کردن واکسن هستند، شنیده شود چرا که آنها هم دلایل و استدلال‌هایی دارند و نباید یک‌جانبه‌گرایی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تذکر رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم اقناعی بودن مسئله واکسن گفت: باید کمیسیون بهداشت و درمان که کمیسیون تخصصی این موضوع است به این مبحث ورود پیدا کند و به شفاف‌سازی شرایط و مطالب کمک کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: وزیر بهداشت و درمان باید شرایطی را فراهم کند که مخالفان و موافقان این طرح بتوانند حرفشان را بزنند و شرایط به‌گونه‌ای نشود که به‌حالت یک‌طرفه اجبار شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این موضوع، مبحث مهمی است و خیلی جنبه محرمانه ندارد باید این شفافیت اتفاق بیفتد؛ حرف منتقدین و پاسخ کسانی هم که معتقدند که همه باید واکسن بزنند شنیده ‌شود.

حاجی‌دلیگانی یادآور شد: کسانی که معتقد به اجباری کردن واکسن هستند اگر پاسخ منطقی دارند، ارائه دهند در این صورت است که مردم هم قضاوت آگاهانه می‌کنند و تصمیم‌گیری آنها بر اساس همین آگاهی‌ها انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.