منابع آگاه دلیل برکناری خالد الحربی یک مقام ارشد امنیتی در عربستان را فاش کردند.

افشای دلیل برکناری یک مقام ارشد امنیتی عربستان

به گزارش قدس آنلاین، منابع آگاه سعودی دلیل برکناری اخیر یک مقام ارشد امنیتی در عربستان سعودی را فاش کردند و این مربوط به نگرانی‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در خصوص ترس از دست دادن قدرت است.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در چارچوب ادعایی مبارزه با فساد، «خالد الحربی» را از ریاست امنیت عمومی عربستان برکنار کرد.

حساب کاربری «العهد الجدید» اعلام کرد که برکناری الحربی به دلیل پرونده فساد نیست؛ بلکه به دلیل پیامی بود که وی از «سعد الجبری» اطلاعات سابق عربستان سعودی دریافت کرد.

در این گزارش آمده است که نامه الجبری به الحربی به عنوان کودتایی علیه محمد بن سلمان تفسیر شده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس» گزارش داد که «دریافت رشوه»، «کلاهبرداری» و «سوء استفاده از موقعیت شغلی» از جمله اتهامات الحربی است.

الحربی در سال ۱۹۶۲ در مدینه متولد شد و خدمت سربازی خود را در ۱۹۸۱ آغاز کرد. وی به کالج امنیتی ملک فهد در ریاض پیوست و در سال ۱۴۰۲ هجری قمری (۱۹۸۱ میلادی) با درجه ستوان و دارای مدرک لیسانس در علوم امنیتی از آن فارغ التحصیل شد سپس به نیروهای ویژه اضطراری در منطقه مدینه منصوب شد و در تمام بخش‌های نیرو، از جمله فرمانده گروهان، فرمانده گردان، فرمانده مرکز استخدام و آموزش و مدیر عملیات کار کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.