وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس اهداف دولت مردمی ورزش را در حوزه همگانی و سایر حوزه‌ها توسعه می‌دهیم.

سجادی: ورزش را با اهداف دولتِ مردمی توسعه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان این اظهارات را روز پنجشنبه در چهارمین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی سلامت در ورزشگاه‌آزادی تهران، بیان کرد و گفت: هفته تربیت بدنی می‌تواند نوروز ورزشی باشد و با استفاده از اماکن ورزشی و با هدف ترغیب عموم مردم به ورزش آنها را توسعه دهیم.

وی به استفاده از اماکن ورزشی برای توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: درهای ورزشگاه آزادی باید به روی مردم باز و الگویی برای دیگر ورزشگاه‌ها باشد. ورزشگاه آزادی سرمایه ملی است که باید درخدمت آحاد مردم باشد و هر فردی که در این مجموعه حضور می‌یابد، باید امنیت و بیمه باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه می دهد: تلاش داریم تا ایستگاه‌های صبحگاهی را در مجموعه‌های مختلف برپا کنیم و ورزش همگانی را توسعه دهیم. امروز هنر برنامه‌ریزی از اماکن ورزشی هنر مدیریتی است.

سجادی اضافه کرد: هفت هزار برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود که اقدامی خوب در راه توسعه ورزش است و در کنار آن سایر نهادهای دیگر نیز در این هفته برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارند.

ورودی‌های مجموعه فرهنگی ورزشی آزادی تهران برای نخستین بار ۲۶ مهرماه و در هفته تربیت بدنی به روی مردم گشایش یافت و  وزیر ورزش هم امروز در این مجموعه حضور یافت و از غرفه‌های ورزشی بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان جاده سلامتی و تندرستی این ورزشگاه را در حضور مردم علاقه‌مند ورزش افتتاح کرد. سپس بازی‌های بومی و محلی در حضور سجادی در جشنواره فرهنگی ورزشی سلامت اجرا شد.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان‌ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود و نخستین روز از هفته تربیت بدنی، با عنوان «مسیر امید، مدار نشاط» نامگذاری شده است.

همچنین در این هفته برخی طرح های عمرانی ورزشی در کشور افتتاح و از قهرمانان المپیک و پیشکسوتان تجلیل شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.