نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان متحجر شیعه انگلیسی و جریان سنتی وهابی آمریکایی به صورت یکسان و هماهنگ به رسول الله، اسلام و جریانات فراگیر اسلامگرایی در جهان ضربه می زنند.

 ضربه شیعه انگلیسی و وهابی آمریکایی به اسلام یکسان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی  در همایش محوری گرامیداشت هفته وحدت در خراسان رضوی افزود: امروز، وهابیت به عنوان جریانی تفرقه افکن بین مسلمانان و جریان متحجر شیعه انگلیسی دولبه یک قیچی برای جلوگیری از نفوذ اسلام و جریان اسلام گرایی در جهان هستند.
وی با بیان این که هرگونه تشدید اختلاف بین‌ مسلمانان بزرگترین ظلم و جنایت به اسلام است ادامه داد:امروز هر فردی از هر قوم و مذهبی بخواهد بین مسلمانان از نظر قومی و مذهبی جدایی ایجاد کند این فرد، عنصر جنایتکار در حق شخص رسول الله خواهد بود.

امام جمعه مشهد گفت: اختلاف در امت اسلامی باعث ضعف اسلام می شود و به استناد منابع دینی اگر جامعه اسلامی دچار فرسایش شد نام پیامبر اسلام دچار فرسایش می شود.
علم الهدی افزود: امروز دشمنان اسلام به چیزی دست یافته اند که قرن ها قبل آن نقطه را برای خود پیش بینی می کردند آنها می پنداشتند اگر قرار باشد بنای جهانخواری در دنیا حاکم بشود باید مدرنیزاسیون را حاکم کنند و مانع و مخالف این روند در جهان، اسلام و قرآن است.  
وی اضافه کرد: استعمارگران در قرون گذشته می دانستند سلاح و زور وسیله استیلا بر جهان نیست و از طرفی استیلا برجهان از طریق پول و سرمایه نیز بسیار پرهزینه است.

علم الهدی: ضربه شیعه انگلیسی و وهابی آمریکایی به اسلام یکسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نهاد حاکمیت انگلستان در آغاز دوره سلطنت ملکه الیزابت اعلام کرد لازمه تسلط بر سراسر جهان، تسلط بر مرکز زمین یعنی بلاد اسلامی است لذا برای تسلط بر همه زمین براندازی قرآن و اسلام در بلاد اسلامی ضروری است.

علم الهدی افزود: هدف از وحدت آن طوری که برخی روشنفکران اسلامی در مصر می پنداشتند معامله و تعامل با غرب در سایه یک اسلام حداقلی نیست، اسلامی که فقط نام پیامبر و شهادتین دارد و بقیه احکام اسلام را برای تعامل با دنیا کنار می گذارد.

امام جمعه مشهد گفت: همه فتنه های کنونی امروز از تولید کاریکاتور علیه پیامبر اسلام تا ایجاد داعش با هدف اصلی براندازی اسلام، اصل قرآن و پیامبر اسلام صورت گرفته است.

علم الهدی افزود: الان هویت فرهنگی بومی در آسیا مطرح نیست، در شرق این قاره سبک زندگی و سنتهای غربی حاکم است اما آنچه در برابر غرب و فرهنگ قالب آن توان رقابت فرهنگی دارد اسلام و ایدئولوژی اسلامی است.

علم الهدی: ضربه شیعه انگلیسی و وهابی آمریکایی به اسلام یکسان است

وی ادامه داد: در هیچ زمانی گرایش به اسلام و توسعه اسلام گرایی در جهان به این میزان نبوده‌ است البته توسعه این اسلام گرایی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر پای این انقلاب بایستیم و اصول خود را در دنیا توسعه دهیم، اصول اسلام گرایی را در دنیا توسعه خواهیم داد.

علم الهدی همچنین لازمه مقابله با هجوم غرب را حمایت از مقاومت فلسطین عنوان کرد و افزود: نیازمند عملیات مشترک برای مقابله با سیادت غرب هستیم و خط مقدم جریان مقابله با دشمنان، فلسطین است از طرفی باید در راستای این راهبرد مهم حمایت از جریان جبهه مقاومت در کشورهای منطقه را توسعه و گسترش دهیم.

در همایش محوری گرامیداشت هفته وحدت در خراسان رضوی  ۳۰۰ نفر از علما و روحانیان اهل سنت این استان حضور داشتند.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد(ص) به روایت شیعیان در تقویم کشور به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.