رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که دو طرف اسرائیلی و آمریکایی در حال انجام مذاکراتی محرمانه برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در شهر قدس اشغالی هستند.

مذاکرات محرمانه اسرائیل و آمریکا برای حل بحران افتتاح کنسولگری در قدس

به گزارش قدس آنلاین، سایت عبری زبان واللا به نقل از برخی مقامات برجسته اسرائیلی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود دولت آمریکا و دولت اسرائیل تیمی را برای مذاکراتی محرمانه با هدف رسیدن به راه‌حل‌هایی نهایی برای بحران بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در شرق قدس ایجاد کنند.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم نیز روز یکشنبه نوشت، اختلاف‌نظرهایی میان نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم درباره گفتگویی که لاپید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس داشته، وجود دارند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کنسولگری این کشور در شهر قدس را که به فلسطینی‌ها خدمات می‌داد و حلقه ارتباطی میان دو طرف فلسطینی و آمریکایی محسوب می‌شد، تعطیل کرد.

این روزنامه عبری زبان به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی نوشت، لاپید به بلینکن تعهد داد اجازه دهد این کنسولگری به محض تشکیل کابینه بازگشایی شود، در واقع او از بلینکن خواست این کار به بعد از تصویب بودجه اسرائیل در کنست طی ماه آتی موکول شود تا ثبات کابینه اسرائیل تضمین شود و بلینکن در آن مقطع با این موضوع موافقت کرد.

همچنین یسرائیل هیوم نوشت: در ادامه مشخص شد که بنت با این اقدام آمریکا مخالف است، او در دیداری که ماه گذشته میلادی در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشت، تاکید کرد که حتی پس از تصویب بودجه اسرائیل با هر تصمیمی که دولت آمریکا را غافلگیر کند برای تسریع در بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس اشغالی مخالف است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.