صحن و سرای حرم امام مهربانی‌ها در استقبال از میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) به رنگ و نور و شادمانی مزین شده و خادمان این آستان مقدس با آذین‌بندی، چراغانی و گل‌آرایی، این بارگاه را برای حضور زائران و مجاوران، مهیا کرده‌اند.

جشن گل و نور در استقبال از میلاد پیامبر رحمت

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی به فضاآرایی ویژه حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و گفت: در هفته فرخنده «وحدت» برای فضاآرایی این صحن و سرا، حدود ۲۸۰ مترمربع کتیبه مناسبتی و پرچم رنگی تدارک دیده شده که به همت اداره روشنایی این آستان مقدس، در صحن‌ها نصب شده‌اند.

وی ادامه داد: به نشان بزرگداشت ایام شادمانی، دو کتیبه بزرگ مناسبتی هم آراسته به عبارت‌های «یا رحمه للعالمین/ یا محمد یا صادق آل محمد» و «یا رحمه للعالمین یا ابی القاسم محمد یا سید المرسلین/ یا خاتم النبیین» بر فراز ایوان طلای دو صحن آزادی و انقلاب اسلامی به اهتزار درآمده اند.

به گفته این مقام مسئول، فضاآرایی خاصی هم برای صحن پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی شده و ۹۰ پرچم در ابعاد مختلف در این محوطه نصب و جانمایی شده‌اند.

 

چراغانی و گل‌آرایی ویژه صحن و سرای رضوی

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی از ۴۰ هزار متر ریسه و رشته لامپی‌ می‌گوید که شب‌ها در چهار صحن اصلی، رنگ و نور می‌پاشند و طراوت فضا را دو چندان می‌کنند.

وی این را هم اضافه می‌کند که اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی در یک همکاری مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، ۲۵ هزار شاخه و بوته گل اهدایی را در صحن و سرای این حرم توزیع و جانمایی کرده است تا عطر آن‌ها، حال و هوای خوش این اعیاد را برای زائر و مجاور، دو چندان کند.

 

 

گل‌آرایی و بازپیرایی المان گنبد خضرا

بهنام، اشاره‌ای هم دارد به یک گل‌آرایی خاص در بخش پایینی اِلمان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم(ص) و مجموعه گل‌های بست شیخ طوسی و شیخ طبرسی که با طرحی جدید بازپیرایی شده‌اند.

آن طور که این مقام مسئول می‌گوید، در مجموع نزدیک به ۱۷۰ نفر در بخش گل‌آرایی حرم مطهر مشغول به خدمت هستند و ۲۰ خادمیار رضوی نیز روزانه در روند گل‌آرایی هفته وحدت مشارکت می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.