از آنجا که کارت ویزیت دارای اطلاعات تماس مهم یک کمپانی و همه کسب و کارها است، افراد بازاریاب از این روش به عنوان ابزاری بسیار کاربردی و موثر برای جلب مشتری استفاده میکنند. ممکن است از خود بپرسید با وجود تمام پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تکنولوژی و شیوههای نوین بازاریابی چرا کارت ویزیت؟ در واقع کارت ویزیت با طراحی شیک و گیرا به سرعت روی گیرندگان تاثیر میگذارد و نظر آنها را جلب مینماید. کارتهای ویزیت کاربردها و روشهای چاپ مختلفی دارند. در این مقاله توضیح میدهیم چرا کارت ویزیت هنوز در بازاریابی اهمیت دارد.
درباره چاپ کارت ویزیت
بازاریابی با کارت ویزیت قدمت بسیاری دارد. روی این کارتها اطلاعات مهمی مانند: نام برند، شماره تماس، سایر راههای تماس، خدمات ارائه شده، آدرس و ...را چاپ میکنند. میتوان کارت ویزیت را یک تمرین تجاری دانست که برای پیروزی در رقابت باید به درستترین و بهترین شیوه ممکن انجام شود. هنگام طراحی کارت ویزیت نباید فقط به اطلاعات تماس، آدرس ایمیل، آدرس سایت و … توجه کرد. کارت ویزیت استراتژی هوشمندانه است که با طراحی مناسب میتواند به جای صاحب کسب و کار صحبت و برند را معرفی نماید. به عبارت دیگر اگر تمامی عناصر روی کارت و برچسب مانند رنگ، فونت حروف، لوگو، برجستگی کارت و … به درستی و متناسب با نوع تجارت انتخاب شوند، روی ذهنیت افراد نسبت به کار و خدمات شما اثر مثبتی خواهند گذاشت. بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۲٪ از افراد گیرنده کارت ویزیت با توجه به کیفیت و طرح آن جلب میشوند.

کاملا واضح است که در صورت استفاده از کارت ویزیت با طراحی نا مطلوب کسب و کار شما رونق نمیگیرد. برای مثال اگر کاغذ مورد استفاده در کارت اندازه، ضخامت و طراحی مناسبی نداشته باشد تعداد زیادی از مشتریان را از دست میدهید.
کاغذهای مورد استفاده در کارت ویزیت
بر اساس تحقیقات انجام شده جنس کاغذ مورد استفاده در کارت ویزیت برای معرفی برند تاثیر بسیار زیادی دارند. استفاده از کاغذهای با کیفیت و مناسب افراد را به خرید از شما ترغیب میکند. اگر همیشه به یاد داشته باشید که چاپ کارت ویزیت سرمایه گذاری روی تجارت شما و در نتیجه سوددهی شماست، قطعا کاغذهایی با کیفیت و مرغوب را انتخاب مینمایید. زیرا اگر افراد از کارت ویزیت شما خوششان نیاید آن را دور میاندازند که این خود به معنی هدر دادن وقت و پول شما است. در نتیجه کاغذ را متناسب با تجارت خود انتخاب نمایید. در ادامه انواع کاغذهای مورد استفاده در کارت ویزیت را معرفی میکنیم.
· کاغذ گلاسه فوق ضخیم C۲۵ با ضخامت ۱۶ اینچ. بهترین انتخاب برای مشاغل جدید
· کاغذ سلفون گلاسه C۲۵ با ضخامت ۱۴ اینچ. گلاسه براق و مناسب اکثر مشاغل
· کاغذ سلفون گلاسه C۱S با ضخامت اینچ. گلاسه یک روی براق، مناسب مشاغلی که نیاز به نوشتن برخی موارد پشت کارت دارند.
· کاغذ سلفون مات با ضخامت ۱۳ اینچ. برای مشاغل لوکس
· کاغذ مخملی با ضخامت ۱۵ اینچ. عالی برای مشاغل لاکچری
· کاغذ کاملا بازیافتی سلفون مات دارای ضخامت ۱۳ اینچ. مناسب دوستداران طبیعت
· کاغذ کتانی سفید طبیعی یا برجسته. مناسب برای مشاغل کلاسیک و شیک
روشهای چاپ کارت ویزیت در چاپ بازار
اگرچه افراد زیادی گمان میکنند در چاپ کارت ویزیت محدودیت و تنوع کمی وجود دارد اما از طریق روشهای مختلفی میتوان کارتها را چاپ کرد. تنوع موجود در چاپ کارت ویزیت پاسخی قانع کننده برای سوال «چرا کارت ویزیت؟» است. چاپ بازار با بهره گیری از طراحان با تجربه و متبحر تمامی محصولات خود (کارت ویزیت، تراکت، برچسب و ...) را با متنوعترین طراحی، با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان ارائه میدهد. در ادامه روشهای چاپ کارت ویزیت در چاپ بازار را بررسی میکنیم.




نظر شما