سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با رد حضور موافقان طرح حمایت از فضای مجازی در این کمیسیون، گفت: هدف این طرح، ورود به قانون نویسی بهتر در فضای مجازی است.

حضور اکثریت نمایندگان موافق طرح فضای مجازی در کمیسیون مشترک صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، لطف الله سیاهکلی با اشاره به ‌آغاز بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفت: هنوز کلیات طرح در کمیسیون مشترک به تصویب نرسیده است و با تصویب کلیات، مفاد تایید شده اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با بیان اینکه که این طرح نیاز به چکش کاری دارد، گفت: این طرح بسیار حساس و تخصصی است و شرایط محیط هم به واسطه گره خوردن با تکنولوژی به طور مدام در حال تغییر است و باید در فرایند بررسی این طرح هوشمندی زیادی به کار گرفت.

سیاهکلی افزود: یکی از دلایل بررسی این طرح طبق اصل ۸۵، حساسیت زیاد آن است. با این حال باید گفت که بخش کوچکی از فضای مجازی را در نظر می‌گیرد و امیدواریم دولت لایحه‌ای دراین باره ارائه دهد تا فضای مجازی قانونمند شده و مردم بتوانند با خیال راحت در فضای مجازی زندگی کنند و حق و حقوقی از آنها را ضایع نشود.

وی،  بهبود فضای کسب و کار در کشور را از مهمترین اهداف طرح حمایت عنوان کرد و ادامه داد:‌ این طرح باید کاری کند که کسب و کارها در فضای مجازی رونق بگیرد. در غیر این صورت از اهداف خود دور می‌شود. البته کرونا سبب شد که کسب و کارها زودتر از زمان مورد نظر وارد فضای مجازی شود.

سیاهکلی ادامه داد:‌ حدود ۱۰ سال پیش تاکید ما بر این بود که باید بخشی از کسب و کارها باید وارد فضای مجازی شود چرا که اگر وارد فضای مجازی نشویم، هم هزینه‌ها افزایش خواهد یافت و هم کیفیت کار پایین خواهد آمد.

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با تاکید بر اینکه ورود به فضای مجازی هزینه‌ها را کاهش خواهد داد و سبب افزایش کیفیت و سرعت بهره وری می‌شود، ‌ عنوان کرد: پیش از این نیز برنامه کلان کشور استفاده از فضای مجازی بود ولی شرایط کرونایی سبب شد مردم زودتر از زمان مورد نظر وارد فضای مجازی شوند و عملا شرایط جدیدی را برای کسب و کارهای کشور رقم بزنند.

وی یادآورشد: اینکه گفته می‌شود افراد حاضر در کمیسیون مشترک بیشتر موافقان طرح هستند، با این مطلب موافق نیستم چرا که اعضای کمیسیون مشترک توسط اعضای کمیسیون‌های مربوط به خود انتخاب شدند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: این هم که گفته می‌شود به اعضای کمیسیون چند نفر دیگر اضافه خواهند شد نیز درست نیست. چرا که ۲۳ نفر در کمیسیون مشترک حضور دارند و ظرفیت کمیسیون تکمیل شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با بیان اینکه هدف این طرح، ورود به قانون نویسی بهتر در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح با نگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواست و نیاز مردم را برآورده  کند.

گفتنی است؛ پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۶ مردادماه امسال توافق کردند که طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که توسط کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شده بود،   بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک بررسی شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.