مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها هنور به درصد نرمال نرسیده‌ایم، گفت: از ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی فقط حدود ۳۰ درصد مقاوم‌سازی شده است.

 ۷۰ درصد خانه‌های روستایی خراسان رضوی مقاوم‌سازی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محسن نجات  اظهار کرد: در راستای برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح در خراسان رضوی، مقرر شد هر کدام از شهرستان‌ها با شناسایی نقاط قوت و ضعف (در مواقع بحرانی و بروز حوادث) در قالب یک سند نسبت به تهیه نقشه کاهش خطرپذیری اقدام کنند که با وجود پیگیری‌های انجام شده هنوز اکثر شهرستان‌های خراسان رضوی در خصوص تهیه این اطلس کاری نکرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: اطلس و شناسنامه منطقه در مواقع بحران کمک زیادی  به تسریع امدادرسانی و کاهش آسیب‌ها و خسارت‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها هنور به درصد نرمال نرسیده‌ایم، گفت: از ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی فقط حدود ۳۰ درصد مقاوم‌سازی شده است.

نجات، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایمنی را یکی از مباحث مهم در مجموعه مدیریت بحران برشمرد و گفت: متاسفانه روزمرگی بر کارها غالب شده است و تا اتفاقی نیفتد و حادثه‌ای بروز نکند، توجه به رفع مشکلات کمتر دیده می‌شود.

وی با تاکید بر ایمنی و کاهش آسیب بلایای طبیعی، گفت: فرهنگ «خود امدادگری» باید در سطح جامعه گسترش یابد  و آموزش در این راستا جزو اولویت‌هاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی در حوزه بحران ضعیف است،  تصریح کرد: پهنه وسیع خراسان رضوی امکانات و تجهیزات بیشتری را می‌طلبد بنابراین دو شاخص برنامه‌ریزی و داشتن اطلس خطرناپذیری در شهرستان‌ها کمک زیادی به مدیریت در زمان بحران خواهد کرد.

وی با برشمردن منویات رهبری در بحث ایمنی و کاهش خطرات بلایای طبیعی اظهار کرد: همه جلسات و بویژه جلسات ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باید مصوبات آن در اسرع وقت اجرایی شود و صرف صورت جلسه نباشد.

نجات با تاکید بر اهمیت نظارت بر اجرای طرح تفصیلی در شهرستان‌ها، افزود: معنی ندارد در بحث ساخت سازها و اجرای طرح تفصیلی کوتاهی شود و فرمانداران باید با نگاه جدی موضوع را پیگیری کنند تا  در مسیر رودخانه‌ها و مسیر سیلاب ساخت‌وسازی صورت نگیرد که بعد از ساخت همه با مشکل مواجه شویم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.