۱۱ اثر «پابلو پیکاسو» که برای بیش از دو دهه در هتلی در لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شده بودند، در یک حراجی نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار فروش کردند.

فروش فوق العاده آثار پیکاسو در یک حراجی

به گزارش قدس آنلاین، گروه هتل‌های ام‌جی‌ام/MGM در تاریخ ۲۳ اکتبر (۱ آبان ۱۴۰۰) به واسطه حراج‌خانه ساتبیز ۱۱ اثر پیکاسو را در محل هتل بلاژیوی لس‌آنجلس به مزایده گذاشت. این مجموعه شامل ۹ نقاشی و دو اثر سرامیکی از این هنرمند برجسته اسپانیایی بود که در سال ۱۹۷۳ درگذشت.

در این رویداد موردانتظار حاصل دسترنج بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری پیکاسو زیر چکش حراج رفت و نتایجی استثنایی به جا گذاشت؛ نقاشی زنی با کلاه نارنجی، که در سال ۱۹۳۸ روی بوم آمد، به ارزش تخمینی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود اما در نهایت ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار چکش خورد و به گرانترین اثر به فروش رفته در حراجی مذکور تبدیل شد.

پرتره بزرگ مرد و کودک یکی دیگر از شاهکارهای پیکاسو بود که در این حراجی به فروش گذاشته شد و به قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش رفت.

ساتبیز درباره این اثر می‌گوید: این تابلوی ۲ متری که در سال ۱۹۵۹ کشیده شد، نمونه‌ای خیره کننده از دستاوردهای پیکاسو در یکی از مهمترین دوران حرفه هنری اوست.

یکی دیگر از آثار برجسته در این حراجی تابلوی طبیعت بی جان با سبد میوه و گل بود که پیکاسو در سال ۱۹۴۲ و در زمان اشغال فرانسه به دست نیروهای نازی در پاریس کشید. این نقاشی به قیمت ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد.

به گفته کارشناسان ساتبیز، با وجود تخریب‌ و مشقت‌های دوران جنگ جهانی دوم، بازه بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ یکی از پربارترین دوره‌های کاری پیکاسو بود.

هدف از این حراج بزرگ ایجاد تنوع در کلکسیون هنرهای زیبای ام. جی. ام و افزودن آثار هنرمندان به حاشیه رانده شده به این مجموعه عنوان شده بود؛ مجموعه مذکور شامل حدود ۹۰۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند از جمله آثار هنرمندان معاصر چون باب دیلن و دیوید هاکنی است که در هتل‌های این مجموعه در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. کار گردآوری این مجموعه بزرگ بیش از ۲۰ سال پیش توسط استیو وین (Steve Wynn)، مالک سابق هتل بلاژیو،  آغاز شد.

پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جست‌وجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پرکار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک از دوستانش برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

رکورد گرانترین اثر این هنرمند مشهور در دست نقاشی زنان الجزایر است که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.