قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک از واردات ماشین الات معدنی و راهسازی دست دوم به کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود عقد قراردادهای ۱۲ هزار میلیاردی برای ساخت ماشین آلات معدنی و راهسازی، نَفَس مافیای واردات ماشین آلات را همیشه پشت گردنمان حس می کنیم.

نَفَس مافیای واردات ماشین آلات را پشت گردنمان حس  می کنیم

علیرضا میقانی در گفتگو با خبرنگار روزنامه قدس با تاکید بر اینکه مافیای واردات بر خلاف تصور بزرگ و پیچیده است افزود: واردات ماشین آلات یک تهدید است مخصوصا اینکه این واردات مربوط به ماشین آلات دست دوم باشد چرا که با واردات ماشین آلات دست دوم هم ارز ازکشور خارج می شود وهم محصولی که وارد می شود کارایی و کیفیت ندارد.
وی ضمن درخواست از دولت حجت الاسلام رئیسی برای مدیریت این موضوع حساس و جلوگیری از واردات این ماشین آلات بی کیفیت اضافه کرد: تلاش می کنیم بازار داخلی کشور را پوشش بدهیم و در حقیقت جلوی واردات ماشین آلات دست دوم را بگیریم و به معادن ماشین نو بدهیم.
میقانی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته شرکت هپکو فروش خوبی داشته است و بیش از یک هزار و دویست میلیارد تومان به بخش معادن فروش داشته ایم تصریح کرد: ۱۱۰ دستگاه است به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال قرار داد منعقد شده است که به غیر از گریدر که محصول قدیمی ماست و با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرارداد تحویل داریم مابقی قراردادها مربوط به محصولات سنگین معدنی است.
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک با تاکید بر اینکه بازار اصلی ما سیرجان و کرمان است و بعد از آن معادن سنگ  شهر محلات ادامه داد: علاوه بر اینکه سعی می کنیم ماشین آلات با کیفیتی چون دامپتراک های ۱۰۰ تن و۶۰ تن به معدن داران تحویل بدهیم در کنار انها با ارائه خدمات پس ازفروش و قطعه هستیم.
وی بیل ۲۱ تن ساخت شرکت هپکو را یک محصول ملی دانست و تصریح کرد: طراحی کامل بیل HEC۲۱۰ که همان بیل ۲۱ تن است توسط پرسنل هپکو صورت گرفته است.
میقانی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این بیل از صفر تا صد توسط متخصصان شرکت هپکو و متناسب با اقلیم ایران انجام شده و تاکنون حدود ۵۰ دستگاه در شرکت تولید شده است ادامه داد: تا قبل از طراحی این بیل، سالانه ۸۰۰ دستگاه وارد کشور می شد و ما برای بسته به نیاز مشتری سالانه می توانیم ۴۰۰ دستگاه بیل ۲۱ تن تولید کنیم.
وی تاکید کرد شرکت هپکو خوشبختانه توانست ازمشکلات قدیمی عبور کند و برای ۸ هزار پرسنل حقوق معوق نداریم اما موضوع تحریم ها برای بازار  هپکو یک معضل است که بسیاری از قطعات را با ساخت داخل و برخی را نیز با دور زدن تحریمها توانستیم حل و فصل کنیم اما هنوز از واردات محصولات سنگین بیم داریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.