مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۳درصد سبد انرژی استان از طریق گاز طبیعی تامین می شود.

  ۷۳درصد سبد انرژی خراسان شمالی  از طریق گاز طبیعی تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن رضا میربلوکی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۸ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته استان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان، حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی شده است.
وی به بهره مندی صد در صدی هر ۲۴ شهر استان از نعمت گاز خبر داد و  افزود: ۷۴۶ روستای استان معادل ۸/۹۹ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند همچنین ۹۱۶ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره مندند که از این تعداد ۴۰۰ واحد آن صنعت عمده می باشد و و تعداد ۳۳ جایگاه های CNG  از گاز استفاده می کنند و تعداد گازرسانی به شهرک های صنعتی و نواحی مختلف به ۱۵ فقره افزایش یافته است.
وی افزود: در شش ماهه سال جاری، تعداد پنج هزار و ۲۰۷ اشتراک جدید گاز انجام شده است که در مجموع تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد مشترکین گاز استان، به۳۴۰  هزار و ۲۱۴ مشترک رسیده است.
وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در روستاها به خصوص مناطق مرزی، سبب کمک به حفظ امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود، اظهار داشت: شرکت گاز استان به روستاهای مرزی توجه ویژه ای داشته بطوریکه تاکنون اکثر روستاهای این مناطق گازدار شده‌اند.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها  در جمع سه استان برترکشور می باشد و این استان در ردیف استان های سبز است و در چند سال اخیر هر سال بالغ بر ۱۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان گاز استان افزوده شده است.
میربلوکی عنوان کرد: در راستای اهداف استراتژیک تامین پایدار گاز ورودی و به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزینی در صنعت گاز و طرح توسعه ای کارخانه آلومینای جاجرم، و همچنین کاهش افت فشار در این شهرستانها در فصل زمستان، برای پاسخگویی به رفع نیاز شهرستان های گرمه و جاجرم اجرای خط انتقال به قطر ۱۶ اینچ و طول ۵۷ کیلومتر و منشعب از خط انتقال ۴۲ اینچ میامی به دشت با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.