به همت بنیاد کرامت رضوی، خانواده‌های زندانیان نیازمند حمایت فرهنگی و معنوی، مسافر مشهد می‌شوند و طی سه روز اقامت در این شهر، میهمان خادمان حضرت رضا(ع) خواهند بود.

حمایت آستان قدس از خانواده‌های زندانیان / سفر زیارتی ۳ روزه به میزبانی بنیاد کرامت رضوی

به گزارش قدس انلاین، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی  این خبر را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه همسران و فرزندان زندانیان، فشارهای روانی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی را متحمل می‌شوند، برای حفظ سلامت جسمی و عاطفی، نیاز جدی به رسیدگی دارند و به همین دلیل بنیاد کرامت رضوی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، طرحی را برای حمایت از این خانواده‌ها اجرایی کرده است.

آغاز طرح از ششم آبان

وی در خصوص کیفیت اجرای این طرح حمایتی اظهار کرد: نخستین گروه از این خانواده‌ها، ششم آبان از استان‌های مختلف کشور عازم شهر مشهد می‌شوند و در قالب یک سفر ۳ روزه زیارتی از برنامه‌های متنوعی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، بهره‌مند خواهند شد.

به گفته رئیسیان‌زاده، در کنار زیارت و برکات معنوی آن، اردوی یک روزه‌ای نیز برای این خانواده‌ها پیش‌بینی شده که در اردوگاه خاتون مشهد برگزار می‌شود و مادران به همراه فرزندان‌شان از برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی، ورزشی و آموزشی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری استفاده خواهند کرد.

شناسایی ۱۵۰۰ نفر برای بهره‌مندی از طرح

معاون بنیاد کرامت رضوی به شیوه شناسایی افراد واجد شرایط در این طرح نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، طی پایش صورت گرفته، ۱۵۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های زندانیان سراسر کشور که نیاز بیشتر به حمایت معنوی و فرهنگی دارند، توسط مددکاران و روانشناسان سازمان زندان‌ها شناسایی شده‌اند و به همت بنیاد کرامت رضوی، به سفر زیارتی مشهدالرضا(ع) مشرف خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.