انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر با روایتی از شاهنامه فردوسی که در نود و دومین جایزه اسکار در سال گذشته حضور داشته است در فرهنگسرای رسانه اکران می‌شود.

انیمیشن «آخرین داستان» در فرهنگسرای رسانه اکران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از فرهنگسرای رسانه، آخرین داستان یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های ایرانی است که براساس داستانی از فریدون و ضحاک از شاهنامه فردوسی ساخته شده است. این انیمیشن برنده جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی شده و در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار راه یافته است.

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، باران کوثری، اشکان خطیبی، حسن پورشیرازی، مجید مظفری از جمله گویندگان این انیمیشن هستند.

در خلاصه داستان انیمیشن آخرین داستان، آمده است: جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه‌طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند ...

این انیمیشن پنجشنبه(۶ آبان) ساعت ۱۱ در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه به نشانی پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا اکران می‌شود.

فرهنگسرای رسانه ویژه برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان درنظر گرفته و تلاش دارد تا محتوای مناسبی را پیش‌روی مخاطبانش قرار بدهد.

این برنامه‌ها ضمن ارائه محتوای مفید به قشر مهم کودک و نوجوان تلاش می‌کند تا آنان را با اسطوره‌های ایرانی آشنا کرده و آموزه‌هایی متناسب با شرایط سنی‌شان را به آنان انتقال دهد.

دعوت به تماشای بهترین فیلم‌ها و انیمیشن‌های ایرانی از جمله همین برنامه‌هاست. فرهنگسرای رسانه با همکاری دپارتمان نمایش «مدرسه بلوط» مراسم اکران انیمیشن آخرین داستان را برگزار می‌کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.