فرماندار قصرشیرین از اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی بخاطر آنچه مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری اعلام شده، خبر داد و گفت: این کار باعث توقف صادرات از مرز رسمی پرویزخان از دیروز (چهارشنبه) تاکنون شده است.

اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات از مرز پرویزخان شد

به گزارش قدس آنلاین، مرادعلی تاتار  افزود: این مشکل ربطی به کشور ما ندارد و اعتصاب رانندگان عراقی و بسته شدن آن طرف مرز باعث توقف صادرات از کشورمان به منطقه اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان شده است.

وی اظهار کرد: عراق اخیرا دستگاه ایکس ری در ورودی مرز پرویزخان به این کشور به منظور بررسی کالاهای وارداتی نصب کرده که وجود دستگاه ایکس ری باعث نارضایتی تجار عراقی و ماشین‌های حمل بار شده و براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، علت اعتصاب رانندگان عراقی نیز همین موضوع است.

فرماندار قصرشیرین گفت: همین امر باعث شده که برای بررسی هر کامیون کالا از طریق ایکس ری رانندگان و یا صاحبان کالا باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت کنند که این باعث شده از روز گذشته رانندگان کامیون ها را رها کرده  و بار جابجا نکنند لذا مرز بسته شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون عراقی در اعتراض به وجود ایکس ری دست به اعتصاب زده‌اند.

تاتار ادامه داد: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله و کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود که اولویت برای ترخیص با محموله‌های میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.