رئیس جامعه مدرسین گفت: جریان معرفی و تکریم امامزادگان، حرکتی مقدس از سوی سازمان اوقاف و باقیات الصالحات برای دست اندرکاران این کنگره‌هاست.

تکریم و معرفی امامزادگان حرکتی مقدس از سوی سازمان اوقاف است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و دست اندرکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت یحیی بن زید(ع) اظهار کرد: شیوه قرآن علاوه بر برنامه‌های تبلیغی مربوط به دین اسلام، معرفی الگوهای شایسته از بین اولیاءالله است زیرا این امر تاثیر فراوانی بر تهذیب و خودسازی انسان‌ها دارد.

وی افزود: قرآن کتاب قصه نیست ولی داستان زندگی و دعوت انبیای الهی را ذکر کرده و درس زندگی از لابلای این قصه‌ها به بندگان می‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه معرفی الگوهای موفق تاثیرگذاری بالایی دارد گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند همواره عالمان با عمل خود نقش‌آفرین بوده‌اند نه صرف عالم بودن، که این امر نشان‌دهنده اهمیت الگوپردازی از کسانی است که نه تنها سخن خوب می‌گویند، بلکه عمل و کردار آنها مبیّن گفتارشان است.

وی ادامه داد: بعد عملی رفتار پیامبر اسلام(ص) را در یک طرف و ۲۳ سال تبلیغ کلامی ایشان را هم می‌توان در سوی دیگر قرار داد و این امر نشان‌دهنده اهمیت و تاثیرگذاری رفتارها بر انسان‌هاست.

حسینی بوشهری با بیان اینکه لازم است سازمان‌هایی مانند اوقاف و امور خیریه، سیره انبیای الهی را از دل آیات قرآن استخراج و به صورت موضوعی و دسته‌بندی شده در اختیار عموم جامعه قرار دهند گفت: برگزاری همایشی مانند بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) در راستای همین فرهنگ قرآنی یعنی معرفی الگوهای برتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: قرآن کریم الگوهای مختلفی را از ادیان و اقوام مختلف و از بین زنان و مردان معرفی می‌کند و هدف از این کار، نشان دادن الگوهای رفتاری شایسته در هر موقعیت زمانی و مکانی است.

وی تصریح کرد: منش و رفتار عالمان سازنده است و حرکت سازمان اوقاف در معرفی امامزادگانی که هر یک جزو نوادر و عالمان دوران خود بوده‌اند، قابل تقدیر است.

حسینی بوشهری جریان تکریم و معرفی امامزادگان را حرکتی مقدس دانست که توسط سازمان اوقاف پی‌ریزی شده و افزود: برگزاری کنگره‌های مشابه در مورد سایر امامزادگان هم باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به شخصیت و اقدامات گسترده امامزاده یحیی بن زید(ع) گفت: صحیفه سجادیه به عنوان کتابی جامع از ادعیه، همواره مورد توجه و علاقه مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت و سایر فرق بوده و در کنار نهج البلاغه و بعد از قرآن کریم، جزو سه کتاب مهم دنیای اسلام محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: یحیی بن زید که خود شهید راه حق بوده و اجداد او نیز همگی شهید شده‌اند شخصیتی بزرگوار و تاثیرگذار بوده و برگزاری همایشی برای گرامیداشت او، باقیات الصالحاتی برای دست اندرکاران و سازمان اوقاف خواهد بود.

حسینی بوشهری تاکید کرد: لازم است مقالات و کتاب‌هایی که در حاشیه این همایش منتشر می‌شوند با محوریت شخصیت امامزاده یحیی بن زید(ع) و مبتنی بر معرفی سیره اهل بیت عصمت و طهارت باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.