عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به اقدامات ریاض علیه لبنان پس از اظهارات وزیر لبنانی در حمایت از یمن، خواستار تحریم کالاهای سعودی شد.

انصارالله: خواستار تحریم‌ کالاهای سعودی هستیم/ عربستان به شیری بی‌یال و کوپال تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین،  «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن خواستار «تحریم محصولات و کالاهای سعودی برای همبستگی با لبنان شد».

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن گفت که «اصرار عربستان بر ادامه سیاست استکبار، شکست سنگین این کشور در یمن را لاپوشانی نمی‌کند».

به گزارش وبگاه انصارالله، عبدالسلام خطاب به ملت لبنان گفت: «ما به برادران خود لبنان می‌گوییم از کاری که رژیم سعودی انجام می دهد نترسید، زیرا این رژیم اکنون بعد از شکستش در یمن به شیری بی‌یال و کوپال می‌ماند که تهدیداتش بی‌اثر و توخالی است».

عربستان سعودی در واکنش به اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنانی در دفاع از یمن و «بیهوده» خواندن جنگ عربستان، سفیر لبنان در ریاض را اخراج کرد.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

اقدامات ضد لبنانی عربستان سعودی بعد از آن اتخاد می شود که قرداحی رسما گفته که تحت فشار افراد و سفرا و سفارت خانه ها تن به عذرخواهی نخواهد داد و حقایق را خواهد گفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.