رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: بسیج دانش‌آموزی در برابر هجمه‌های فرهنگی غرب کوتاه نیامده و هرگز اجازه نفوذ دشمن به عمق روح نوجوانان را نخواهد داد.

بسیج دانش آموزی اجازه نفوذ دشمن به عمق روح نوجوانان را نخواهد داد

به گزارش قدس آنلاین، هادی ناطق فر به عنوان نماینده بیش از ۵ میلیون دانش آموز بسیجی، اظهار داشت: بسیح تنها یک واژه نیست و مفهوم شرف، انسانیت و ایثار است. فرهنگ بسیج در امتداد ولایت مداری است.

 وی با بیان این که امام راحل (ره) به بسیجی بودن خود افتخار می کردند یادآور شد: ایمان، علم و شجاعت از پایه های اصلی این تشکل است. هفته بسیج دانش آموزی فرصتی برای تجدید خاطره با ۳۶ هزار شهید دانش آموز و شاگردان مکتب روح الله است. این ۳۶ هزار لاله به خون خفته دانش آموز، عظیم ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگویی بی مانند برای ما دانش آموزان نسل چهارم انقلاب هستند.

ناطق فر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: تشکل بسیج دانش آموزی با سرلوحه قرار دادن مضامین مقدس بیانیه گام دوم انقلاب و بهره گیری از رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری، بیش از پیش پایه های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را بر پایه های علم و تهذیب و عمل استوار ساخته و در میدان های مبارزه با استکبار جهانی به خوبی نقش آفرینی کرده است. ما شاگردان مکتب سردار سلیمانی در میدان استکبار به سرکردگی آمریکا با سلاح علم، ایمان و عمل خودمان را تا ظهور مولایمان توانمند ساخته ایم.

وی بسیج دانش آموزی را در تمام موضوعات فرهنگی، علمی، سیاسی، بصیرتی و خدمت رسانی آماده و پیشتاز توصیف کرد و گفت: در برنامه های خدمت رسانی پویش همکلاسی مهربان با تهیه بیش از یک میلیون بسته کمک معیشتی و  پویش نذر هوشمند با اهدای ۱۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه و تبلت را اجرا کردیم. همچنین برنامه های تربیتی مثل راهیان نور در بستر فضای مجازی نیز از خدمات این تشکل بود. یکی از مهم ترین افتخار آفرینی بسیجیان دانش آموز امسال پای صندوق های رای رقم خورد و بیش از ۸۶۰ هزار رای اولی در تحول و سرنوشت سیاسی کشورشان دخیل شدند. این موارد گوشه از خدمات بسیج دانش آموزی در میدان ها و عرصه های مختلف است.

رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی با بیان این که اعتماد به دشمنان این نظام موازات با سقوط است اظهار داشت: ما دانش آموزان از جوانان خواستاریم که در راه مبارزه با نظام سلطه گام های موثرتری بردارید. چرا که دشمن با تهاجم فرهنگی نقطه پیشرفت و تحول این کشور را نشانه گرفته است. دشمن با تمام قوا سعی در تغییر ارزش‌ها، باورها و سبک زندگی ما جوانان دارد. من به همه اطمینان خاطر می دهم که بسیج دانش‌آموزی در برابر هجمه های فرهنگی غرب کوتاه نیامده و هرگز اجازه نفوذ دشمن به عمق روح نوجوانان را نخواهد داد.

وی افزود: چرا متولیان مقابله با جنگ نرم دشمن فعال تر و اثرگذارتر عمل نمی کنند؟ چرا دستگاه های دولتی نسبت به این امر خطیر کم کار هستند؟ جوانان ما طالب کمال و در پی یافتن ارزش های متعالی هستند و برای هدایت آنها باید برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

شرایط اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش فراهم شود

ناطق فر با بیان این مطلب که شاهد عدم اعتماد کافی به نسل جوان هستیم گفت: چرا باید ورود به میدان های فعالیت برای جوانان این سرزمین سخت باشد؟ در حالی که مقام معظم رهبری بارها از نقش راهبردی جوانان در پیشرفت کشور سخن گفته‌اند و بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به جوانان نوشته‌اند. ما از مسئولان گله مندیم که چرا مضامین این بیانیه در دستور کار مجموعه های دولتی قرار نگرفته است. ما اعتمادی از جنس اعتماد امام راحل (ره)، به شهید حسن باقری‌ها در دوران دفاع مقدس می‌خواهیم. از دستگاه های دولتی مربوط خواستاریم تا هر چه سریع تر شرایط اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را فراهم کنند. متاسفانه این سند در کشور ما تبدیل به ریلی بدون قطار شده است.

رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی ادامه داد: ما آینده سازان انقلاب اسلامی از رییس جمهور محترم خواستاریم با در نظر گرفتن ملاک های مد نظر رهبری و اصل شایسته سالاری و جوان گرایی، گزینه مناسبی را برای وزارت آموزش و پرورش تعیین کنند و این وزارتخانه مهم را در اولویت دولت خود قرار دهند. امیدوارم با شکل گیری تحولی عظیم در این عرصه، بستر برای تربیت صحیح تر آینده سازان نظام اسلامی فراهم شود. بسیج دانش آموزی نیز بر طبق وظیفه ای که دارد با تمام توان در کنار آموزش و پرورش خواهد ایستاد و از هیچ تلاشی برای کمک به جامعه دانش آموزی و انقلاب اسلامی دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما دانش آموزان بسیجی با توکل به خداوند و استمداد از ارواح مطهر شهدای دانش آموز، مدبرانه و امیدوارانه برای عزت، پیشرفت، امنیت و سربلندی میهن عزیزمان می کوشیم. امیدواریم نسلی باشیم که ندای انا بقیه الله را بشنویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.