طبق اعلام اتحادیه «فیدو» در جدیدترین اعتبار سنجی آنلاین، در حال حاضر تکنولوژی بیومتریک دومین روش احراز هویت بعد از به کار بردن کلمه عبور است.

«بیومتریک» روش‌های احراز هویت را هدایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه پلیس، فضای تولید و تبادل اطلاعات نشان می دهد که استفاده از روش های بیومتریک مثل اثر انگشت و اسکن صورت، توسط حداقل ۳۵ درصد از افراد مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر محبوبیت در احراز هویت بعد از کلمه عبور قرار دارد. نظرسنجی اتحادیه نشان می دهد که پذیرش احراز هویت بیومتریک در سطح بین المللی به طور گسترده ای متفاوت است، اما بررسی کشورهای مختلف نشان می دهند که حداقل ۲۵ درصد از جمعیت آنها از بیومتریک در برخی ظرفیت ها استفاده می کنند.

این سازمان نظرسنجی احراز هویت آنلاین خود را برای بررسی جذب فن آوری های احراز هویت امن در میان عموم مردم راه اندازی کرد. نظرسنجی آنلاین بینش های پایه ای را در مورد احراز هویت در ۱۰ کشور جهان فراهم می کند تا در نهایت با انتشار نتایج، قادر به مقایسه تغییرات در رفتارها و نگرش ها در طول زمان باشند.

تحقیقات سنجش اعتبار سنجی آنلاین در میان ۱۰ هزار کاربر در سراسر انگلیس، فرانسه، آلمان، آمریکا، استرالیا، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، هند و چین انجام شد. مصاحبه ها توسط شرکت تحقیقاتی SAPIO در سپتامبر ۲۰۲۱ با استفاده از دعوت نامه ایمیل و یک نظرسنجی آنلاین انجام شد.

گذرواژه‌ها و سایر روش های دانش-پایه مانند OTP ها از لحاظ تاریخی احراز هویت آنلاین را تحت سلطه خود قرار داده و نظرسنجی هنوز این مورد را تایید می کند. به هر حال تولید کنندگان اصلی پلتفرم و دستگاه ها از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت، جایگزین های مبتنی بر مالکیت و بدون رمز عبور را با ارائه محصولات اصلی خود برای بهبود امنیت و راحتی کار آغاز کرده اند.

انتظار می رود که این روش و سایر ابتکارات به دست آمده، وابستگی جهانی به گذرواژه ها و سایر سرویس های "امنیت" را به نفع راه حل های مدرن از جمله بیومتریک، کلیدهای امنیتی و دیگر رویکردهای جدید دستگاه برای احراز هویت کاربر کاهش دهد. ۳۲ درصد از کسانی که مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفته اند، بیومتریک را به عنوان امن ترین راه برای تأیید هویت خود انتخاب کردند.

احراز هویت بیومتریک یک فرآیند امنیتی است که مشخصات فرد را با مجموعه ای از داده های بیومتریک ذخیره شده مقایسه کرده و در صورت تایید، اجازه دسترسی به سامانه ها، برنامه ها و موارد دیگر را می دهد. با افزایش جرایم اینترنتی، کلاهبرداری و سرقت هویت، بیشتر از هر زمان برای کسب و کارها اهمیت دارد که به کارمندان و مشتریان خود برای احراز هویت کمک کنند. احراز هویت بیومتریک یکی از معتبرترین روش ها برای حل این مسئله است.

کل ساختار امنیتی احراز هویت بیومتریک بر مبنای مقایسه است. سیستم‌های بیومتریک ویژگی‌های فردی را که در طول زمان ثابت باقی می‌ماند مانند اثر انگشت، صدا، الگوهای شبکیه، چهره و خطوط کف دست را ذخیره می‌کنند. زمانی که کاربر درخواست احراز هویت را مطرح می‌کند، این سیستم ویژگی‌های فرد را با پایگاه داده‌های خود مقایسه می‌کند. در صورت مطابقت دقیق، دسترسی ارائه می‌شود.  
«فیدو» (FIDO) اتحادیه‌ای است که استانداردهایی را برای احراز هویت بدون گذرواژه تدوین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.