رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با کمبود شدید نیروی انسانی در قالب کارگر ساده و تکنسین در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان مواجه هستیم که باید نسبت به این مسأله فکر اساسی شود.

 کمبود شدید نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر امروز در آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان که با حضور غلامرضا شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد،   اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان برای صادرات و واردات در گذشته مجبور به حضور در تهران بودند که با ایجاد اتاق استانی این امر در استان به انجام می‌رسد. ‌

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۴، اتاق بازرگانی سمنان در دفتر یکی از معادن استان سمنان تشکیل شد، افزود: در سال ۱۳۷۵، هفت قطعه زمین در خیابان میرزا کوچک خان سمنان خریداری و عملیات ساخت اتاق در این زمین آغاز شد و پس از چهار سال بهره‌برداری از این اتاق در مکان جدید صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ کارت عضویت بازرگانی صادر شد؛ اما تعداد کارت‌های فعال در استان بالغ‌بر ۵۰۰ کارت است. ‌

جمعه‌ای بیان کرد: زمین مربوط به ساختمان جدید اتاق بازرگانی سمنان در سال ۹۳ به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر خریداری و پنج هزار و ۲۰۰ متر بنا در آن احداث شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان، از زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی مناسب برخوردار است، گفت: از استاندار سمنان درخواست می‌کنیم، تا روشن شدن وضع انتقال آب به این استان به هیچ‌وجه مجوز ایجاد صنایع آب‌بر در استان را صادر نکند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: یکی از مزیت‌های استان سمنان، وجود همدلی و وفاق میان مسؤولان و تعامل نزدیک با تیم اقتصادی دولت و استان است. ‌

جمعه‌ای تصریح کرد: ما با کمبود شدید نیروی انسانی در قالب کارگر ساده و تکنسین در واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان مواجه هستیم که باید نسبت به این مسأله فکر اساسی شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.