۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 775019

با وجود اینکه بسیاری معتقد بودند سینما دیگر به روزهای خوبش بازنخواهد گشت و با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد، اما واکسیناسیون سراسری و اکران فیلم‌های مخاطب‌پسند تا حد زیادی توانسته این فرضیه را رد کند.

یکه‌تازی «قهرمان» در سه روز نخست اکران

تجربه موفق اکران «دینامیت» و فروش خوبش در گیشه آن هم در شرایطی که نزدیک به دو سال است چراغ سینماها بارها روشن و خاموش شده، روزنه‌هایی از امید را پیش روی اهالی سینما و سالن‌داران باز کرده و حالا حضور «قهرمان» در سینماها بسیاری از صاحبان فیلم‌های دارای پروانه نمایش را به حضور در چرخه اکران ترغیب کرده است.

سینما و هفته‌ای که گذشت

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت روزهای خوبی را تجربه کرد. فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی که نمایش خود را به صورت رسمی از چهارشنبه گذشته آغاز کرده، تنها در سه روز ابتدایی توانست رقمی نزدیک به ۲میلیارد تومان را با حضور ۷۰ هزار و ۳۷۷ مخاطب ثبت کند. این در حالی است که در سومین روز اکران این فیلم، قطع شدن سیستم بلیت‌فروشی و ضعف در زیرساخت‌های سامانه «سمفا»، پخش‌کننده این فیلم را به واکنش واداشته و مدعی ضرر ۵۰۰ میلیونی در فروش روز جمعه شده است.

سعید خانی، مدیر دفتر پخش خانه فیلم و پخش‌کننده فیلم «قهرمان» در گفت‌وگویی عنوان کرده به دلیل قطع سامانه سمفا در روز هفتم آبان و در کل کشور فقط ۴۰ هزار بلیت سینما فروخته شده، در حالی که روزهایی در سال‌های اخیر داشتیم که سینمایی مانند کورش فقط در یک روز بیش از ۳۰ هزار قطعه بلیت فروخته و از این پس ممکن است روزهایی در پیش داشته باشیم که بیش از ۱۰۰هزار بلیت فروخته شود.

نگاهی به رتبه یک تا چهارم جدول فروش

«دینامیت» تا این لحظه پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۰ است، رکوردی که به نظر می‌رسد به زودی توسط «قهرمان» شکسته خواهد شد و همین حالا هم در جدول فروش هفتگی جای خود را به فیلم فرهادی داده است؛ بر این اساس «دینامیت» پس از چهار ماه نمایش توانسته رقمی نزدیک ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را ثبت کند و قرار است از اواخر آبان تا اوایل دی ماه به مدت دو ماه در ۱۲ شهر اروپا و برای ایرانیان مقیم اروپا اکران شود. همچنین فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در هفته گذشته ۲۵۸میلیون تومان فروخته و فروش کلی فیلم را به رقمی نزدیک به ۳ میلیارد تومان رسانده است. فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک نیز که از ۲۱ مهرماه روی پرده است با در اختیار داشتن ۶هزار و ۹۷۹ مخاطب در هفته گذشته به فروش ۱۴۴ میلیون تومانی دست پیدا کرد و فروش کلی فیلم را به ۴۲۶ میلیون تومان رساند.  

براساس اطلاعات سامانه سمفا، سینمای ایران در هفته نخست آبان ماه، فروش ۴میلیاردی را با یک میلیون و ۳۴۳ هزار مخاطب تجربه‌ کرد؛ رقمی که نسبت به هفته قبل ۳میلیارد تومان افزایش داشته و این سیر صعودی نتیجه اکران فیلم‌های تازه‌نفس در سینماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.