سریال «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی از محصولات مرکز سیما فیلم به ماجرای چگونگی فعالیت و هدایت سایت‌های شرط بندی در داخل کشور و انتشار خبرهای فیک و جذب دنبال کننده در فضای مجازی می پردازد همچنین فعالیت اسرائیل در منطقه را روایت می کند.

اشاره درست «سرجوخه» به نماز

به گزارش قدس آنلاین، روایت این نوع داستان ها  که با هدف شناخت و آگاهی بخشی به مخاطب  است، از سوی تلویزیون بسیار موثر و سودمند است.
«سرجوخه» با روایت دو قصه موازی، بـه زندگی دو شخصیت غلامرضا و کیان کـه از دو طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت‌اند، می‌پردازد کـه هر دو در راه رسیدن بـه عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راه‌شان قرار می‌گیرد.
در کنار این  نوع روایت توجه به مسایل مهم جامعه و فردی اهمیت زیادی دارد که در این سریال به خوبی به آن توجه شده است. نمایش مناسب و درست افراد امنیتی در این سریال از نقاط قوت آن می باشد. از سوی دیگر معمولا در آثار تصویری کمتر به نماز خواندن توجه می شود،   نوشتن و اجرای صحنه‌های نماز، بسیار مهم است.   دقت و احترام به این فریضه دینی باید هنرمندانه و تاثیرگذار هم باشد و صرفا با صحنه‌ای رفع‌تکلیفی و باری به هر جهت بیننده روبرو نشود. در سکانسی از سریال " سرجوخه" علاوه بر دقت در نحوه نمایش این فریضه دینی، به این مهم دقت شده که ماموران امنیتی کاملا ایرانی و از دل مردم باشند. برخلاف برخی از آثار پخش شده که ماموران امنیتی تفاوتی با ماموران اف بی ای یا سیا ندارند، ماموران امنیتی نمایش داده شده در «سرجوخه» به خوبی ایرانی هستند و نشان از این مهم دارند که بر اساس ایمان و عقیده و باورهای دینی از جان و خاک و  مردم  کشور دفاع می کنند.   خوشبختانه در ارایه تصویر نماز خواندن در این سریال به خوبی دقت شده است وجود صحنه نماز خواندن این ماموران عجیب و نامتعارف نیست زیرا به خوبی کارکرد دارد و وجه تمایز این ماموران با  ماموران خارجی است  و به خوبی نشان از پایبندی و اعتقاد دینی _ میهنی شان است
این که سازندگان «سرجوخه» توانستند علاوه بر شناخت درست از مسایل مربوط به جامعه و جوانان به نحوه نمایش نیروهای امنیتی توجه کنند و با ارایه تصاویر درست از فعالیت این عزیزان مخاطب را به خوبی جذب کنند و در هر قسمت ماجرای جدیدی را روایت کنند از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مجموعه «سرجوخه» تلاش دارد برای اولین بار وقایع امنیتی که در سال‌های اخیر رخ می دهد به صورت نمایشی با حضور بازیگران مطرح  داستانی در خور توجه روایت کند.   در این سریال «سرجوخه» ‌های ترور که اسرائیل برای رسیدن به اهداف تروریستی خود در منطقه اجیر کرده است، هدف نیروهای امنیتی قرار می گیرند و در مقابل به نحوه فعالیت «سرجوخه» ‌های مقاومت که در کشور و منطقه با خطر انداختن جان خود، امنیت را  به ارمغان می‌آورند، معرفی می‌شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.