رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه تولید قدرت دائما باید رشد داشته باشد و به همه ارکان جامعه تسری پیدا کند، گفت: توسعه کشور در بستر امنیت معنا پیدا می‌کند و اقتدار روز افزون دفاعی و نظامی، نیاز اولیه و مبرم جمهوری اسلامی است.

اقتدار روز افزون دفاعی و نظامی نیاز اولیه و مبرم جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور در نشستی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روز ۱۳ آبان، گفت: این روز یادآور حوادث مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳در نطقی شدیداللحنی ماهیت لایحه کاپیتولاسیون را بر ملا کرد و آمریکا و طرح‌های این کشور را برای از بین بردن استقلال ایران، بیش از پیش روشن ساخت.

وی با یادآوری اینکه در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشیدند، اضافه کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. با این اقدامات، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد و  این روز به «روز ملی مبارزه با استکبار» نام‌گذاری شد.

آقاجانپور با بیان اینکه دشمنان همچنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علیه نظام اسلامی توطئه کرده و این دشمنی‌ها ادامه دار بوده و تمام نشده است، گفت: فرماندهی معظم کل قوا از نظام استکبار به عنوان نظام سلطه یاد می‌کنند؛ یعنی کشورهایی با قدرت های پوشالی که زورگویی و تحمیل خواسته‌های نامشروع خود از کشورهای دیگر را حق خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دائما تاکید بر مذاکره با کشورهای سلطه‌گر دارند تصریح کرد: ماهیت جمهوری اسلامی ایران با ماهیت نظام سلطه کاملا متفاوت بوده و در تضاد است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه طی این سال‌ها، مذاکره و ایجاد محدودیت‌های داخلی در حوزه انرژی هسته‌ای و ... گشایشی برای کشور ایجاد نکرد، گفت: تنها راه پیشرفت و اقتدار کشور «قوی» شدن و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه کشور در زمینه‌های مختلف است.

آقاجانپور با اشاره به آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال، قوی شدن را یک توصیه قرآنی عنوان کرد و گفت: متخصصین صنعت دفاعی با استفاده از فرصت تحریم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند داخلی، دستاوردهای گران‌سنگی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند و به معنای واقعی کلمه، اقتدار را به منصه ظهور رساندند

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه تولید قدرت دائما باید رشد داشته باشد و به همه ارکان جامعه تسری پیدا کند، تاکید کرد: توسعه کشور در بستر امنیت معنا پیدا می‌کند و اقتدار روز افزون دفاعی و نظامی، نیاز اولیه و مبرم جمهوری اسلامی است.

وی تفاوت نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی با ارتش‌های دنیا را در اقتدار معنوی، درونی، مکتبی و ولایی بودن دانست و گفت: سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این حوزه دارای کارکردهای بسیاری است و تلاش می‌کند نقش خود را در راستای افزایش اقتدار معنوی کارکنان صنعت دفاعی به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.