قائم مقام حوزه‌های علمیه در امور استان‌های کشور با اظهار این که ماموریت اصلی روحانیت سربازی کردن بین مردم در مساجد است، گفت : بزرگ‌ترین تهدید امروز حوزه علمیه و روحانیت از دست دادن مردم و مساجد است.

سربازی کردن روحانیت بین مردم در مساجد ماموریت اصلی حوزه علمیه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمیدملکی در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه مازندران افزود: امروز حوزه های علمیه ما گرفتار آسیب های جدی شده است که با برگشت به اصالت خود این مسایل کم رنگ خواهد شد.

وی ادامه داد: روحانیت باید به خویشتن اصلی خود برگردد و این امر ضروری است. روحانیت اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه ها و دستگاه های دولتی و حتی در نیروهای مسلح حضور خوبی پیدا کرده، اما از اصالت ماموریتش به دلیل مشغله ها و گرفتاری ها دور شده است.

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استان ها بیان داشت: حضور روحانیت در چنین جاهایی فرصت خوبی بوده و هست،   اما تهدید این است که مردم و مساجد را از دست بدهیم.

وی توضیح داد : روایت شده شخصی نزد رسول اکرم (ص) مشرف شد و پرسید چه کار کنم تا خدا مرا دوست داشته باشد؟ چه کار کنیم شما ما را دوست داشته باشید و چه کار کنیم تا مردم ما را دوست داشته باشند؟ و پیامبر پاسخ دادند: تقوا کنید تا خدا شما را دوست داشته باشد، زندگی طولانی داشته باشدی تا من شما را دوست داشته باشم، اما اگر بخواهید مردم شما را دوست داشته باشند دو کار باید انجام بدهید؛ اول این که چشمت به دست مردم نباشد و طمع به جایگاه مردم نداشته باشید و دوم این که تا می توانید به مردم احسان کنید.

او افزود : شخصیت های همچون آیت الله کوهستانی، ایازی و حضرت آیت االله حسن زاده آملی الگوهای خوبی در این زمینه هستند و  باید ببینیم چه کرده اند که اینچنین مردم آنان را دوست داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این مراسم مدیریت در نظام جمهوری اسلامی را ولایی توصیف کرد و گفت: یعنی مدیر باید پیرو و در مسیر ولایت و نماینده امام زمان (عج) به خط شود و از پراکندگی بیرون بیاید.

حجت الاسلام و والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با بیان این که روحانیت با انسجام خود می تواند جامعه انقلابی را منجسم تر کند، افزود : به طور یقین با انسجام جامعه، امت و پیوند با ولایت فقیه این انقلاب فنا ناپذیر خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام جواد فلاح به عنوان مدیر حوزه های علمیه مازندران معرفی شد.

پیش از این حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری ریاست حوزه‌های علمیه مازندران را بر عهده داشت که هجدهم مهر ماه امسال بر اثر بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.