شبکه پنج سیما در برنامه «مهربانو» سعی می کند داستان زنان موفق کشورمان را به تصویر درآورد تا الگویی مناسب را به زنان این سرزمین معرفی کند.

«مهربانو» روایتی از موفقیت بانوان ایران زمین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مستند «مهربانو» با محور معرفی زنان موفق، به تهیه کنندگی زینب پورابراهیم و کارگردانی مشترک ساسانه گلستانه و زینب پورابراهیم، در جدول پخش برنامه‌های پاییز شبکه پنج گنجانده شده است.

  «مهربانو» قصد دارد، یک روز از زندگی این بانوان موفق جامعه در مشاغلی همچون پزشک، نویسنده، شاعر، هنرمند، کارآفرین و... را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

به همین بهانه با زینب پورابراهیم در خصوص هدف ساخت این برنامه و گفت و گو کرده ایم.

پورابراهیم درباره چگونگی شکل گیری ساخت چنین برنامه ای گفت: از آنجایی که خود من در عین این که شاغل بودم و در کنار انجام وظایفم، به ورزش هم می‌ پرداختم، به نوعی این دغدغه‌ ها که چطور خانم ها می توانند با یک برنامه ریزی درست و اصولی به امور مختلف زندگی بپردازند و یک بعدی نباشند، همواره مورد نظرم بود.

از سال ۱۳۸۹ در شبکه‌های مختلف سیما، طرح چنین برنامه‌هایی را ارائه می‌کردم و آیتم های مختلف را برای تهیه کنندگان مختلف می ساختم. در سال ۹۱ در برنامه «بیدار باش» شبکه ورزش یک بخش به نام «مادرانه» تهیه کردم که به مادران ورزشکار اختصاص داشت.

وی ادامه داد: بعد از ساخت بخش های کوچک مربوط به بانوان در برنامه‌های مختلف، طرح جدیدم در خصوص ساخت یک برنامه مستقل در خصوص بانوان موفق را به شبکه پنج سیما ارائه کردم و مورد موافقت قرار گرفت و پیش تولید این برنامه با عنوان «مهربانو» آغاز شد.

تهیه کننده این برنامه ادامه داد: ما در این برنامه به سراغ مادران موفق و فعال می رویم و نشان می دهیم که چطور توانسته اند با برنامه ریزی خود به موفقیت های بزرگی دست یابند و علاوه بر انسجام و تحکیم فضای خانواده، در اجتماع هم توانسته اند به عنوان ورزشکار، فعال اجتماعی، کارآفرین، هنرمند، شاعر و ... نقش آفرینی کنند.

پورابراهیم اظهار داشت: در برنامه «مهربانو» به سراغ مادران موفقی از بین هنرمندان، شعرا، نویسندگان، نمایندگان مجلس، کارآفرین و یا حتی بانوانی که در منزل خود فعالیت می‌ کنند، می رویم.

در واقع هدف برنامه این است که مادرانی که کانون خانواده خود را حفظ کرده و یک خانواده مسنجم دارند و برای زندگی خود مدیریت و برنامه ریزی می‌ کنند، به عنوان الگوی موفق معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که برای پیدا کردن مادران موفق، تیم هایی در رسانه‌ها و ارگان‌های مختلف این امر را دنبال کردند، افزود: از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم تا افراد واجد شرایط که مولفه‌های لازم و مورد نظر ما را داشتند، خود را معرفی کنند.

پورابراهیم با اشاره به این که ضبط «مهربانو» همچنان ادامه دارد، گفت: دوربین این برنامه همراه با سوژه انتخابی برنامه، یک روز کامل از صبح تا شب زندگی شخصی و کاری او را به تصویر می‌کشد و مقطعی از زندگی شان روایت می‌ شود و البته حضور این مادران و بانوان تنها محدود به تهران نیست و چهره‌ هایی از دیگر شهرها نیز در برنامه دیده می‌ شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تهیه و تولید این برنامه به فصل دوم برسد، احتمالا علاوه بر حفظ ساختار کنونی، شاهد فضای گفت و گو محور با حضور مجری با دکوری متناسب با موضوع برنامه در خدمت بانوان عزیز خواهیم بود.

پورابراهیم تاکید کرد: بیشتر تلاش خواهیم کرد سراغ بانوان شهرستانی هم برویم، گرچه در فصل یک هم ما با چند مادر فعال و موفق در شهرهای مختلف کشورمان به گفت و گو نشسته ایم و مقطعی از زندگی آن‌ها را به تصویر درآورده ایم.

مستند «مهربانو» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که سه‌ شنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۶:۱۰ از این شبکه پخش می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.