کارشناس بازار سرمایه گفت: با نرخ سود سپرده بانکی، اقبال سرمایه گذاران خرد به حضور در بازار سرمایه کاهش می‌یابد و نقدینگی از بازار خارج می‌شود.

نگرانی فعالان بازار سرمایه از افزایش نرخ سود سپرده بانکی

به گزارش قدس آنلاین، خانم معصومه طاهرخانی درباره روند معاملات بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه از خرداد تا شهریور ماه رشد ۴۵ درصدی را تجربه کرد، اما بعد از آن، به روند نزولی خود بازگشت.

 

وی ادامه داد: ریزش‌های اخیر بازار سرمایه، دلیل خاصی ندارد، زیرا هیچ اتفاق بنیادی در شرکت‌ها و همچنین در عرصه اقتصاد جهانی و ایران رخ نداده است.

 

طاهر خانی گفت: بازار سرمایه، نگران تحرکات بازار پول است، زیرا نرخ بهره بین بانکی طی هفته‌های اخیر رشد حدود ۲۰ درصدی داشته و این موضوع باعث نگرانی فعالان بازار سرمایه شده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از ابتدای سال تا کنون، دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اورااق در بازار سرمایه بفروش رسانده است.

 

 طاهرخانی ادامه داد: افزایش نرخ سود سپرده بانکی در کنار ابهامات نرخ دلار، کامودیتی‌ها و نرخ خوراک بسیاری از شرکت‌های کامودیتی باعث ایجاد نگرانی در بازار شده که امیدوارم با تمهیداتی که طی روزهای گذشته پیش بینی شده، شاهد تغییر این رویه باشیم.

 

وی گفت: با توجه به اشاره مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر کسری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه، نگرانی عمده‌ای برای کسری بودجه دولت وجود دارد که یکی از اقدامات برای جبران کسری، فروش اوراق است.

 

طاهر خانی افزود: برای اینکه اوراق در بازار جذاب باشد باید نرخ بالایی داشته باشد که این موضوع یعنی خروج سهامداران از بازار سرمایه و استقبال برای خرید اوراق است.

 

وی ادامه داد: اوراق دولتی سرمایه گذاری با ریسک پایین و با سود بالاست و جذابیت بالایی برای سهامداران دارد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.