مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از انتشار محتواهای ستاد مبارزه با موادمخدر با محوریت پیشگیری از اعتیاد در صفحه اول آپارات خبر داد و گفت: این کار در راستای فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد از طریق فضای مجازی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه این تصمیم پس از برگزاری جلسه مدیران آپارات با معاونت کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی گرفته شد، اظهار داشت: نظر به تغییر ساختار اطلاع‌رسانی و بازخورد فراگیر محتواها در رسانه‌های کاربر محور، ستاد مبارزه با مواد مخدر پیرو جلسات قبلی با رسانه کاربر محور آپارات، نشستی را با حضور مدیران آپارات برگزار کرد.

وی افزود: در این جلسه پس از بحث و بررسی درمورد چگونگی استفاده از ظرفیت رسانه آپارات در راستای فرهنگسازی پیشگیری از اعتیاد از طریق فضای مجازی، مقرر شد که همکاری و تعامل ستاد و آپارات افزایش یابد و در راستای دو محور «انتشار محتواهای ستاد در صفحه اول آپارات»، «ایجاد کارگروهی مشترک برای جریان سازی، تولید محتوا در فضای مجازی» اقدام شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: به منظور جریان‌سازی لازم برای تولید محتوا و فرهنگسازی و پیشگیری به زودی کارگاه آموزشی توسط اداره کل فرهنگی و پیشگیری برای تولیدکنندگان محتوای آپارات برگزار و در این کارگاه، اهداف و اقدامات ستاد مطرح می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: مقرر شد محتواهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در صفحه اول آپارات پخش و هر روز یکی از محتواها تبلیغ شود.
وی گفت: علاقه مندان با مراجعه به آدرس کانال یاریگران زندگی
https://www.Aparat.com/Yarigaranzendegi۱۴۰۰ می‌توانند این صفحه را دنبال کنید.

فعالیت های علمی با نیازهای اجرایی در بطن جامعه انطباق ندارد     

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود از حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر از چهارمین همایش پیشگیری از مواد مخدر صنعتی خبر داد.

به گفته وی، این حمایت در راستای اهمیت به اتکا و ابتنای اقدامات و مداخلات در زمینه پیشگیری همگانی از گرایش به مصرف مواد مخدر بر مطالعات و پژوهش های نظری و میدانی دانشگاهی و در چارچوب تفاهمنامه سال ۱۴۰۰ صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: سومین دوره این همایش در مرداد سال جاری و به میزبانی دانشگاه یزد برگزار و در قالب آن ۳۳ مقاله پذیرفته و ارایه شد؛ یکی از ویژگی های این همایش، حس شهرت و گستردگی مشارکت دانشگاهیان در آن است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از آفت های احتمالی اینگونه همایش ها و فعالیت های علمی، عدم انطباق با نیازهای عملیاتی و اجرایی در بطن جامعه است، از این رو با هدف جهت دهی و تمرکز مطالعات و مقالات تدوین شده در این همایش، مقرر شد تا یکی از پیش همایش ها به صورت مجازی یا حضوری به تشریح اولویت ها و چالش های پیش روی اداره کل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.