اعضای گروه اوپک پلاس توافق کردن بر خلاف درخواست آمریکا همچنان به طرح خود برای افزایش تدریجی عرضه نفت پای‌بند باشند.

دست رد اوپک‌پلاسی‌ها به ‌درخواست آمریکا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، اعضای گروه اوپک‌پلاس در نشست اخیر خود و برخلاف خواسته آمریکا اعلام کردند که به طرح خود برای افزایش تدریجی عرضه نفت به بازار جهانی پایبند خواهند بود.

تمام تولیدکنندگان نفت در جهان در سال ۲۰۲۰ و به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا با پایین آمدن قیمت نفت به شدت ضرر کردند و حالا بالا رفتن قیمت باعث شده تا بتوانند بخشی از زیان خود را جبران کنند.

تصمیمات اوپک‌پلاس باعث شده تا قیمت نفت برنت حتی به ۸۶.۷ دلار در هر بشکه برسد که طی سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است. عربستان هم که یکی از اعضای مهم اوپک و از متحدان آمریکا به شمار می‌رود درخواست‌ها برای افزایش سریع‌تر عرضه نفت به بازار جهانی را رد کرده است.

منابع اوپک‌پلاس گفته‌انداگر واشنگتن فکر می‌کند که جهان به نفت بیشتری نیاز دارد خود آمریکا ظرفیت‌های زیادی را برای افزایش تولید دارد.

منابع آگاه می‌گویند عربستان و روسیه بیش از پیش مطمئن شدند که بالا رفتن قیمت نفت باعث نخواهد شد به این زودی‌ها تولید نفت شیل آمریکا افزایش یابد.

در واقع تولیدکنندگان نفتی نگران آن هستند که با بالا بردن سرعت افزایش عرضه نفت به بازار جهانی دوباره شاهد اثرگذاری منفی این مسأله بر قیمت باشند.

وزیر نفت عربستان گفته که به خاطر پایین آمدن مصرف نفت طی ماه‌های آینده شاهد بالا رفتن میزان نفت انبار شده در کشورها خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.