رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به بخش درمان اعلام می‌کنیم اگر کسی طرحی در حد تجاری‌سازی دارد و می‌تواند به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزند و قیمت خدمات ارائه شده به مردم را کاهش دهد، ما در بخش درمان آمادگی کامل برای حمایت از این طرح‌ها را داریم.

 اعلام آمادگی  اوقاف برای حمایت از طرح‌های درمانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در آیین افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین طرح زائران رضوی اظهار کرد: واقفان در جامعه ما به حوزه درمان و بهداشت توجه زیادی داشته‌‎‌اند و برآورد می‌شود که حدود ۲۵ درصد از مراکز درمانی و بهداشتی کشور وقفی باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ۲۰۰ بیمارستان و صدها درمانگاه و مرکز بهداشتی در کشور از وقفیات مردم است که نشان می‌دهد وقف با این بخش اجتماعی پیمان محکمی دارد.

وی گفت: از آسیب‌های شیوع کرونا در جامعه ما این بود که برخی افراد را از لحاظ مالی به مضیقه انداخته و دچار مشکل کرده است و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم به این نیازمندان رسیدگی کنیم.

خاموشی بیان کرد: این سازمان قدرت و توان توسعه اماکن وقفی بهداشتی را دارد اما این روند باید منطقی باشد، وقتی بیمارستان وقفی را تحویل می‌دهیم انتظار داریم که متولیان از همان ابتدا بخش توسعه و تحقیقات و موضوع نگهداری آن را مدنظر داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از مجاهدات کادر درمان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: باید به آن عده‌ای که تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند گفت که نمی توانند با جان خود و دیگران بازی کنند و ضروری است که از نظر متخصصان امر در خصوص ایمن‌سازی جامعه تمکین کنند.

وی در خصوص طرح زائران رضوی، حضرت رضا(ع) را میزبان اصلی کادر درمان در مشهد دانست و گفت: ما در مجموعه اوقاف خدمتگزار شما هستیم و معتقدیم دیگران نیز باید تلاش شبکه درمانی کشور را پاس داشته و از این قشر تشکر کنند.

خاموشی خاطرنشان کرد: باید به شهدای بخش درمان ادای احترام کرد و از آن‌ها طلب عفو کنیم، نمره‌ای که بخش درمان با وجود همه کاستی‌ها کسب کرده‌اند، نمره بالایی است و ملت ایران زحمات آن‌ها را پاس می‌دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به همکاری این نهاد با بخش‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون اوقاف در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به تولید ایمپلنت‌های مختلف درمانی در داخل کشور مشغول است و تولید تجهیزات پزشکی دیگر را نیز در برنامه دارد.

وی ادامه داد: به بخش درمان اعلام می‌کنیم اگر کسی طرحی در حد تجاری‌سازی دارد و می‌تواند به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزند و قیمت خدمات ارائه شده به مردم را کاهش دهد، ما در بخش درمان آمادگی کامل برای حمایت از این طرح‌ها را داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.