مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت این سازمان خبر داد.

امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه "میزخدمت" اوقاف فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، استعلامات وقفی در گذشته به‌صورت دستی انجام می‌گرفت و مشکلات زیادی را در این مسیر به‌وجود آورده بود اما حالا سازمان اوقاف  امور خیریه سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است که استعلامات وقفی از طریق سامانه انجام گیرد.

مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی این سازمان با اعلام این خبر گفت: تاکنون استعلامات از ادارات اوقاف به‌صورت دستی انجام می‌شده و قابل رصد و پیگیری نبوده است؛ با ایجاد بستر استعلامات وقفی در سامانه میز خدمت، پاسخ به استعلامات وقفی حتماً از طریق این سامانه انجام خواهد شد تا هم کیفیت پاسخگویی و استعلامات رصد شود، هم اینکه نسبت به تسریع پاسخ به ارباب‌رجوع در راستای دولت الکترونیک گام بسیار مهمی برداشته باشیم.

وی ادامه داد: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار شده که پاسخ به استعلامات وقفی که از سوی دفاتر اسناد رسمی درخواست می‌شود و همین‌طور همه استعلامات وقفی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکان‌پذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه این اقدام سازمان اوقاف را یک گام بسیار بنیادی هم در جهت تکریم ارباب‌رجوع و رفاه حال آنها هم در جهت تسریع در پاسخگویی به استعلامات وقفی اشخاص حقیقی و حقوقی برشمرد و تصریح کرد: ادارات اجرایی ما در سراسر کشور مکلف شده‌اند که از این بستر برای پاسخ به استعلامات وقفی اقدام کنند و هر پاسخی غیر از مسیر سامانه میز خدمت و بستر الکترونیکی، فاقد اعتبار است و اثر قانونی نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.