رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: درخصوص استخدام نیروی انسانی، ۵۵ هزار و ۴۹۷ از مشمولین قانون تعیین تکلیف براساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی در دو مرحله به دوره های مهارت آموزی معرفی و می بایست از ابتدای مهر سال جاری، تبدیل وضعیت شوند.

تعیین تکلیف بیش از ۵۵ هزار نفر از مشمولین قانون تعیین تکلیف وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ناصر سلیمانزاده؛ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، با ارائه گزارش در خصوص سازماندهی نیروی انسانی، اظهار کرد: درخصوص استخدام نیروی انسانی، ۵۵ هزار و ۴۹۷ از مشمولین قانون تعیین تکلیف براساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی در دو مرحله به دوره های مهارت آموزی معرفی و می بایست از ابتدای مهر سال جاری، تبدیل وضعیت شوند.

سلیمانزاده ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی معرفی شده اند که پس از اتمام موفقیت آمیز دوره مهارت آموزی و تایید گزینش استخدام خواهند شد. تعداد ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (28) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده (۱) اساسنامه دانشگاه شهید رجایی، در آزمون استخدامی فراگیر سال ۱۳۹۹ پذیرفته و از مهر ماه امسال مشغول بکار شده اند. در سال جاری تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری جذب و به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی معرفی و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمامی همکاران ورودی ماده (28) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

وی با اشاره به آمار پذیرش متعهدین خدمت در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی گفت: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ جمعاً به تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۱ نفر وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار شده اند و ورودی های ۱۳۹۶ هم به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار یافته اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰  تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

وی  افزود: خوشبختانه تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد ۲۵ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است و با حدود ۹۸۰۰ سهمیه باقی مانده از سال قبل، آزمون مربوط پس از موافقت مراجع ذیصلاح برگزار خواهد شد.

سلیمانزاده درخصوص نیروهای بازنشسته بیان کرد: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی 1401-1400 تعداد 95 هزار نفر برآورد شده بود که براساس اطلاعات پایان مهرماه در پایگاه پرسنلی تعداد بازنشستگان سال جاری۵۹ هزار و ۳۵۷ نفر می باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: با عنایت به تبدیل وضعیت تعداد ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین قانون تعییین تکلیف، ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر جذب نیروی انسانی از طریق ماده (28) و ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر متعهدین خدمت تعداد نیروهای انسانی رسمی، پیمانی و آزمایشی در سال جاری در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.