آیین بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین رضا علی‌عزیزی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه مشهد در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) برگزار شد.

آیین بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام عزیزی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری؛ نماینده سابق رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه در این مراسم که شب گذشته در سالن اجتماعات مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مبلغان دین برای اقناع‌سازی اذهان باید بر قلب و تفکر مردم نفوذ کنند، اظهار کرد: مرحوم حجت الاسلام عزیزی به عنوان یک مٌبَلغ دین با رفتار، اخلاق و کردار نیک خود همیشه بر قلب مردم نفوذ می‌کرد و سپس تبلیغ دین را انجام می‌داد.
وی با تاکید بر اینکه آموختن و تعلیم موجب ایجاد و ترویج عادت‌های صحیح در انسان و زدودن عادت‌ها و سنت‌های غلط از باطن آدمی می‌شود، افزود: این عالم بزرگوار همواره در حال کسب علم بود و با بهره‌گیری صحیح از علوم اکتسابی طرح‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای معرفی و ترویج فرهنگ مهدویت و غدیر در سطح جامعه و حرم مطهر رضوی ارائه می‌کرد که مورد استقبال و اجرا قرار می‌گرفت.
نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در سوریه با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام عزیزی یک «عالم انقلابی دغدغه‌مند» بود، اضافه کرد: این عالم مجاهد در اتخاذ مواضع انقلابی با صلابت عمل می‌کرد و نسبت به گسترش فرهنگ مهدویت و غدیر دغدغه‌مند بود.
 
مرحوم عزیزی نمونه بارز «مجاهد کبیر» بود
حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا؛ مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه مرحوم حجت الاسلام عزیزی، روحانی عالم، مجاهد و پارسا بود که حقیقتا به ماموریت خویش در دنیا یعنی دین‌دانی و دینداری آگاه بود، خاطرنشان کرد: این روحانی دلسوز در حقیقت یک عالم تراز انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه «مجاهد کبیر» واژه‌ای است که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و به معنای مقاومت بر ارزش‌هاست، گفت: مرحوم حاج آقای عزیزی نمونه بارز یک «مجاهد کبیر» است.
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی ضمن بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این عالم مجاهد «پارسایی» بود، تصریح کرد: برخی مواقع نسبت به مرحوم حجت الاسلام عزیزی بی‌مهری‌هایی صورت می‌گرفت اما نسبت به آن شخص غیبت و بدگویی نمی‌کرد بلکه این بی‌مهری را صبورانه تحمل می‌کرد.
حجت الاسلام فرازی نیا افزود: مرحوم حجت الاسلام عزیزی معتقد بود که ساعات کاری در حرم مطهر، ساعاتی الهی است نه اداری و حقیقتا به این جمله هم اعتقاد داشتند و در ماه رمضان جلسات مهم کاری را بعد از نماز صبح و سایر جلسات کاری را در سحرگاه این ماه با برکت برگزار می‌کرد و شبانه روزی برای احیاء امر اهل‌بیت(ع) فعالیت داشت و تا آخرین نفس خادم الرضا(ع) بود.
 
جهاد با قلب
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت؛ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در بخش دیگر از این آیین بزرگداشت با تاکید بر اینکه انتخاب الگو و اسوه برای پیشرفت در مسیر صحیح نوعی سبک تربیتی است، گفت: زمانی که از بندگان صالح خداوند سخن به میان می‌آید بر روی انسان اثر وضعی دارد و عبادت محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام عزیزی در حد یک مرجع تقلید کارآمد بود، ادامه داد: این عالم مجاهد برای انجام کارها منتظر وجه نقد و امکانات نمی‌ماند بلکه با توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت(ع) فعالیت خود را آغاز می‌کرد و با عنایت خداوند و اهل‌بیت(ع) در مسیرش گشایش ایجاد می‌شد.
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) به چند ویژگی بارز این عالم وارسته اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی مرحوم حجت الاسلام عزیزی «جهاد با قلب» بود که خاصیت جهاد با قلب دغدغه‌مندی نسبت انجام صحیح مسئولیت محوله است.
حجت الاسلام نظافت دومین خصوصیت بارز این عالم مجاهد فی سبیل الله را «تفکر برای عملیاتی کردن روایات» معرفی کرد و گفت: سومین ویژگی بارز مرحوم حجت الاسلام عزیزی دردمند بودن و خون دل خوردن برای نظام و انقلاب بود.
وی خاطرنشان کرد: اسلام دین همت‌های بلند است و این عالم پارسا همتش بلند بود و برای معرفی و تبلیغ دین مبین اسلام به کم قانع نبود بلکه در زمینه‌های متعدد از جمله حوزه مهدویت، غدیر، معارف رضوی، راه‌اندازی حوزه علمیه حضرت زینب(س) و... ورود پیدا کرد و کارهای نیک را در برخی از موسسات و حوزه‌های علمیه بنیانگذاری کرد.
قرائت دلنوشته توسط زینب علی عزیزی؛ دختر این عالم مجاهد با هدف تقدیر و تجلیل از فعالیت‌های انقلابی و جهادی پدرش، پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.