همزمان با تحت فشار قرار گرفتن دولت بایدن برای کنترل قیمت های رو به رشد امور مربوط به انرژی در آمریکا، وزیر انرژی این کشور هشدار داد که شهروندان آمریکایی باید در زمستان سال جاری بهای بیشتری برای گرم شدن منازل‌شان پرداخت کنند.

آمریکایی‌ها امسال هزینه‌ بیشتری برای گرم کردن خانه‌هایشان می پردازند

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از تارنمای شبکه فاکس نیوز، نوشت: " جنیفر گرانهولم" وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعتراف کرد که هزینه‌های مربوط به گرمایش منازل شهروندان آمریکایی در زمستان سال جاری بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: هزینه های گرمایشی در سال جاری گران‌تر خواهد بود.

این مقام دولتی آمریکا عنوان کرد که رئیس‌جمهور بایدن در حال بررسی تمامی ابرازهای در اختیارش از جمله استفاده از ذخایر نفتی برای رسیدگی به چالش افزایش هزینه های حامل های انرژی است.

وزیر انرژی آمریکا در ادامه به اهمیت لایحه ۱.۲ تریلیون دلاری مربوط به تاسیسات زیربنایی آمریکا که در کنگره تصویب شد اشاره کرد و گفت که این لایجه می تواند فشارهای تورمی و تنگناهای ایجاد شده ناشی از زنجیره تامین وعرضه کالاها را کاهش دهد.

این اظهارات وزیر انرژی آمریکا در حالی مطرح شده است که دولت بایدن برای کنترل قیمت های در حال رشد انرژی تحت فشار قرار گرفته است. افزایش فعالیت های اقتصادی در آمریکا در نتیجه خروج تدریجی از همه گیری کرونا، قیمت نفت و گازوئیل را در این کشور افزایش داده است. قیمت متوسط بنزین در سراسر آمریکا به ۳.۴۲ دلار در هر لیتر رسیده که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ تاکنون است. در ایالت های نوادا، واشنگتن و اورگان قیمت بنزین به ۴ دلار در هر لیتر رسیده است.

درحالی که افزایش قیمت سوخت برای هر رئیس جمهوری آمریکا یک تهدید سیاسی محسوب می شود، بایدن با فشار بیشتری مواجه است زیرا وی قصد دارد اقتصاد آمریکا را  از شوک کرونا خارج کرده و طرح های اجتماعی، زیرساختی و مالیاتی خود را اجرا کند.

افزایش قیمت بنزین می تواند پیامدهای سیاسی برای دموکرات هایی که به انتخابات میان دوره ای سال آینده نگاه می کنند، داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.