دفتر یونسکو در پاریس روز گذشته شهر جهان را به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب کرد که کرمانشاه هم به عنوان تنها شهر ایران در این لیست قرار داشت.

کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در جهان معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان فرهنگی، آموزشی و اجتماعی یونسکو که در ۱۹۸ کشور دبیرخانه دارد، از سال ۲۰۰۳ شهرهایی که در هفت حوزه صنایع دستی، موسیقی، خوراک و غیره مستعد باشد را به عنوان شهر خلاق معرفی می‌کند.

پیش از این هم ۳۶ شهر خلاق خوراک از ۲۸ کشور جهان انتخاب شده‌اند و در ایران هم شهرهای اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده‌اند.

استان کرمانشاه با حدود ۸۰ نوع غذا و خوراک، ۱۱ نوع نان، ۲۰ نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های مختص خود ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد.  خوراکی هایی مانند «روغن کرماشانی»، «نان برنجی»، «کاک»، «خورشت خلال» و «دنده کباب» از جمله خوراکی های کرمانشاه است.

کرمانشاه سی و هفتمین شهر "خلاق خوراک" در جهان

سرپرست شهرداری کرمانشاه، با تبریک انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خوراک جهان، گفت: خوشبختانه کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوارک جهان و دوازدهمین شهر خلاق خوراک در آسیا معرفی شد.

«امیر رحیمی» به تلاش‌های ۱۸ ماهه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این مدت جلسات متعددی با فعالان حوزه غذا برگزار شده و در سفر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کرمانشاه انواع خوراکی‌های کرمانشاه ارائه و معرفی شدند.

کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در جهان معرفی شد

او گفت: با توجه به پیشینه غنی کرمانشاه در این زمینه و زیرساخت‌های مناسب آن در نهایت شهر کرمانشاه در حوزه خوراک از سوی ایران به یونسکو معرفی شد که با بررسی‌های صورت گرفته یونسکو با انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک موافقت کرد.

شهر خوراک منجر به رونق گردشگری کرمانشاه می شود

رحیمی در خصوص مزایای این انتخاب گفت: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک موجب رونق گردشگری کرمانشاه و حتی کل استان خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: خوراک جزو جدایی ناپذیر گردشگری است و هر گردشگری به هرجایی که سفر کند ناخودآگاه از خوراک آن شهر استفاده خواهد کرد، بنابراین این انتخاب و معرفی که یونسکو از کرمانشاه در شهرهای عضو خواهد داشت موجب معرفی هرچه بهتر و رونق گردشگری کرمانشاه می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه بر برنامه ریزی برگزاری رویدادهای جدید برای خوراک تاکید کرد و افزود: در این زمینه پیگیر راه اندازی خانه خلاق خوراک هم هستیم و کارهای آن نیز تا حدود زیادی انجام شده است.

رحیمی افزود: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک اتفاق بزرگی در رونق گردشگری کرمانشاه است که تنها با پای کار آمدن تمام دستگاه‌های مربوطه و بویژه حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.