وزیر امور خارجه کشورمان که به علت ابتلا به کرونا چند روزی می‌شود خانه نشین شده، در دوران نقاحت هم بیکار ننشسته و پیگیر مسائل سیاست خارجی است.

ایران تسلیم فضاسازی‌های واهی نخواهد شد

آن‌گونه که گفته می‌شود دور جدید مذاکرات هسته‌ای قرار است از هشتم آذر ماه آغاز شود و به همین دلیل این تحول در کانون توجه حسین امیرعبداللهیان قرار گرفته. وی روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با هایکو ماس همتای آلمانی در این باره لغو کامل تحریم‌ها را یک ضرورت خواند و آمریکا را مقصر اصلی وضع موجود برشمرد و تأکید کرد استفاده از زبان زور و تهدید کمک‌کننده نیست و ایران خود را تسلیم فضاسازی‌های واهی نخواهد کرد. 

میرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگو با ژان ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه با بیان اینکه ایران خواهان دستیابی به توافق خوب است، تصریح کرد: بی‌اعتنا به رفتار غیرسازنده تحریمی آمریکا، به افزایش توان دفاعی کشورمان با قدرت ادامه می‌دهیم. وزیر امورخارجه طی چند روز اخیر با همتایان روس، چینی و انگلیسی خود هم تلفنی گفت‌وگو کرده بود. اما پس از این گفت‌وگو، فرانسه که به نظر می‌آید در قالب همیشگی‌اش به عنوان پلیس بد مذاکرات ظاهر شده، روز گذشته و پس از این گفت‌وگو با صدور بیانیه‌ای مدعی شده مذاکرات هسته‌ای باید از جایی که در ۲۰ ژوئن متوقف شده، ادامه یابد.
 

همزمان با این تحولات علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان هم که به بروکسل رفته با بیان اینکه در روزهای آینده با چند همتای اروپایی ملاقات خواهد کرد، گفته: ما از هیچ کوششی برای لغو تحریم‌ها فروگذار نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.