وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر به کارگیری ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج و تبیین فرهنگ علوی و غدیر، ابراز امیدواری کرد با بسیج همه امکانات بتوان به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی که حاکمیت علوی است برسیم.

ترویج وتبیین اهداف غدیر وفرهنگ علوی بااستفاده از ابزارهای فرهنگی وهنری

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیر کل و رئیس هیئت مدیره  بنیاد بین المللی غدیر و اعضای این بنیاد، با اشاره به موضوع غدیر و الگوگرفتن از امیر مومنان امام علی (ع)، اظهار داشت: موضوع غدیر و مولای متقیان توفیق بزرگی است که امروز نصیب ما شده تا بتوانیم با افتخار در این مسیر گامهای بلندی برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به ابعاد وجودی، شخصیتی و فلسفه پرداختن به موضوع غدیر و امام علی(ع) آن را افتخاری برای همگان دانست و اظهار داشت: برای همه ما توفیقی است که نام امیرالمونین(ع) را به زبان بیاوریم و در مسیر ایشان گام برداریم، تمام زندگی و حیات ما به ولایت امام علی(ع) گره خورده است، بنابراین پرداختن به موضوع غدیر یک فضل الهی است که شامل همه ما شده و اگر همه بتوانیم در این مسیر کمکی کنیم لطف الهی است.

وی در ادامه از آیت‌الله خزعلی به عنوان اولین های تاسیس و راه اندازی این بنیاد یاد کرد و گفت: ایشان همیشه با حرارت از غدیر سخن گفته و با تاسف از اینکه غدیر چرا غریب است حرف می‌زدند.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید حاکمیت اسلامی خیلی شرایط بهتری نسبت به گذشته در مورد غدیر داریم و مردم و صفوف مومنین با افتخار در این مسیر هستند و امید است با لطف الهی و نیت خیری که حجت الاسلام صدیقی دارد این مسیر پر رونق‌تر هم خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسائل مختلف تصریح کرد: در وزارتخانه متبوع طبیعی است که یک بخش از وظایف ما پرداختن به هر آن چیزی است که اصل و ترویج معارف اسلامی برای بندگی خدا است و ابزارهای مختلف اعم از سینما، تئاتر و ... به عنوان وسایلی است که ما به این هدف بپردازیم. در واقع ما باید همه ابزارهای خود را بسیج کنیم تا به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و امام راحل که همان حاکمیت علوی در کشور دنیا و منطقه است برسیم تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن برسد و ما امیدواریم این انقلاب با همین پرچمدار بزرگ خود به دست حضرت بقیع الله برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با بسیج امکانات و به کارگیری ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای بتوانیم به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل و نظام اسلامی که همان حاکمیت فرهنگ علوی است، برسیم.

اسماعیلی با اشاره به درخواست بنیاد بین المللی غدیر برای همکاری هرچه بیشتر این بنیاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی و تبیین غدیر و همچنین انجام کارهای مشترک و...، گفت: برای این منظور معاون امور استانها را به عنوان نماینده هماهنگ کننده معرفی کرده تا کارها فقط در تهران نباشد و همه کشور پای کار بیایند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، این مهم را ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری در موضوع معرفی فرهنگ علوی و همچنین موضوع غدیر عنوان کرد وافزود: علاوه بر اینها تلاش می کنیم همه دستگاهها اعم از سازمانها، مراکز و دفاتر زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پای کار آماده و هرکدام به نوبه خود نقشی جدی ایفا نمایند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه و بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بودجه در کشور اشاره  و تصریح کرد: امروز نباید کمبود بودجه و نقدینگی بهانه ای برای نپرداختن به موضوع غدیر تلقی شود.

اسماعیلی در خاتمه قول مساعد داد تا همه امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری و رسانه ای را برای تبیین، معرفی فرهنگ علوی و موضوع مهم غدیر به کاربگیرند.

در ادامه این نشست رئیس بنیاد بین المللی غدیر نیز ابتدا انتصاب محمد مهدی اسماعیلی به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم را تبریک گفت و افزود:‌ امروز مسئولیتی که به شما سپرده شده بسیار خطیر و رسالتی سنگین را بر دوش جنابعالی گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی از فرهنگ به عنوان یک ریشه و شالوده یاد کرد و گفت: اگر در هر موضوعی ریشه سُست و شُل باشد بدون تردید همه چیز از بین خواهد رفت پس باید ابتدای ریشه محکم و قوی رشد یابد تا دیگر اعضا نیز در ادامه سفت و محکم پابرجا بمانند.

وی در ادامه با ذکر احادیثی از امام علی (ع)، گفت: تمامی تلاش ما در بنیاد بین المللی غدیر این است تا فرهنگ علوی و موضوع غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره مختصری به شرح وظایف این بنیاد، از وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا با به کارگیری همه ابزارهای فرهنگی و هنری این بنیاد را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

در ادامه این نشست شماری از اعضای هیئت مدیر بنیاد بین المللی غدیر علاوه بر معرفی وظایف و عملکرد این بنیاد درخواست هایی را پیرامون همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر مطرح کردند.

در این نشست علاوه بر رئیس بنیاد بین المللی غدیر، حسین  ظریف منش نایب رئیس، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، احمد مهدودی ابهری، عیلرضا افشار از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر و همچنین مهدی نجفی مدیر کمیته فرهنگ و هنر بنیاد و محمد رضا سوقندی مدیر کمیته ایثارگران نیز این بنیاد در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نیز حضور داشتند.

در ادامه این نشست حکم انتصاب محمد مهدی اسماعیلی به عنوان ریاست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر  توسط حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی رئیس این بنیاد تقدیم شد.   

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.