معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در صورت تعرض جواب سخت و دندان‌شکنی در انتظار دشمن است، گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در همه ابعاد به خوبی انجام شد و اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌هایمان برای مقابله با هرگونه تهدید به دست آوردیم.

در صورت تعرض جواب سخت و دندان‌شکنی در انتظار دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار حبیب‌الله سیاری در خصوص دستاوردها و راهبردهای رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش در همه ابعاد به خوبی انجام شد و اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌هایمان برای مقابله با هرگونه تهدید به دست آوردیم.

وی ادامه داد: اساس رزمایش یک کار تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقاء مهارت، افزایش توان رزمی، نمایش بازدارنگی و جلوگیری از اصل غافلگیری است، اما یک اتفاقی می‌افتد که این کار تاکتیکی و عملیاتی یک اثر راهبردی بزرگ را از خود به جا می‌گذارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در دوران گذشته استکبار جهانی همیشه عنوان می‌کرد که گزینه‌های متعددی روی میز است که قطعا هم گزینه نظامی اولویت اول شان بود که نسبت به کشور ما آن را اجرا کنند، در همان مقاطع زمانی وقتی که گوشه‌ای از توانمندی‌های دفاعی کشور به معرض نمایش در می‌آمد باعث می‌شد که آن‌ها دست به چنین حرکتی نزنند.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد: آنچه که در آن مقطع زمانی سایه جنگ را از سر کشور دور کرد آمادگی نیروهای مسلح و ارائه توانمندی و بازارندگی نیروهای مسلح بود و دشمن می‌دانست و می‌داند که اگر بخواهد تعرضی انجام بدهد قطعا جواب سخت و دندان‌شکنی در انتظار اوست.

وی اذعان داشت: گستردگی جغرافیای رزمایش، نشان از توانمندی و اشراف اطلاعاتی تا مدار ده درجه شمالی و توانمندی نیروهای مسلح ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در رزمایش‌های دریایی، منطقه رزمایش از مرزهای آب‌های سرزمینی به جلو و آب‌های بین‌المللی است که در این محدوده بسیاری از کشورها نظاره‌گر هستند و توان و قدرت دریایی، نظامی و عملیاتی کشور را می‌بینند.

امیردریادار سیاری درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش‌ها دو نیروی خودی (آبی) و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل می‌شوند و از توانمندی‌های ترکیبی از نیروی زمینی، نیروی پدافند، نیروی هوایی و نیروی دریایی که برای انجام رزمایش به کار گرفته می‌شود در اختیار فرمانده هریک از این دو نیرو قرار می‌گیرد و این دو فرمانده و ستادی که بایستی این جنگ را هدایت کنند در مقابل هم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این میان آنچه که مهم است ابتکار و خلاقیتی است که هریک از این دو فرمانده یا ستادی که در اختیار دارند و می‌خواهد این رزمایش و یا جنگ را هدایت کنند می‌توانند از خود را نشان دهد، بنابراین نحوه به کارگیری توانمندی‌ها، استفاده مطلوب از ابزار، اصل غافلگیری دشمن و خلاقیت‌های جنگی در این گفتمان محک می‌خورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: هیئتی نیز به عنوان هیئت داوری این گفتمان جنگی بین نیروهای خودی و نیروی فرضی دشمن را قضاوت می‌کند.

امیردریادار سیاری با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف رزمایش انتقال تجربه به جوانترها است گفت: انتقال دانش و تجربه از رده‌ها و درجات بالاتر به نیروی جوان قطعا مفید است و می‌تواند در کارآزموده کردن قشر جوان که امروزه میدان را به دست گرفته موثر باشد، بازی جنگ هم بستری است برای اینکه جوانان در این عرصه آموزش ببینند و مهارت شان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در رزمایش‌های دریایی در آب‌های بین‌المللی از یگان‌های شناور زیر سطحی بهره‌برداری و از تسلیحات زیر سطحی از جمله اژدر، علیه اهداف پیش‌بینی شده استفاده شد، همچنین پرتاب موشک‌های سطح به هوا علیه پرنده‌های بدون سرنشین متجاوز در منطقه عملیات و اجرای شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه اهداف پرنده در روز و شب تمرین شد.

انتهای پیام

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.