رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان، گفت: در مهرماه که مقارن با اعیاد ربیع و رونق ازدواج است، ۸۷۰ ازدواج در مقابل ۸۰۰ طلاق در استان اصفهان ثبت شد.

اصفهان در وضعیت قرمز ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر صافی اصفهانی در دیدار هیات مدیره جدید کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، گزارشی از تحولات نوین ثبت ازدواج و طلاق و ایجاد دفتر الکترونیک ازدواج همچون طلاق ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در رنگ بندی ازدواج در کشور، استان اصفهان در وضعیت قرمز ازدواج قرار دارد، گفت: در شهریورماه امسال تعداد طلاق های ثبت شده در استان حدود هزار طلاق و ازدواج ها حدود ۷۰۰ مورد بوده است.

صافی اصفهانی افزود: در مهرماه که مقارن با اعیاد ربیع و رونق ازدواج است، طلاق‌ها حدود ۸۰۰ مورد و ازدواج‌ها حدود ۸۷۰ مورد بوده است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان، کاهش ازدواج از یک سو و رشد طلاق از سوی دیگر در استان را بسیار نگران کننده دانست.

وی خاطرنشان کرد: کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان با زیرمجموعه حدود ۲۰۰ دفترخانه فعال در استان و برخوردار بودن از ظرفیت و توان علمی و تجربی سران دفاتر، آمادگی دارد که در دفترخانه ها و یا مکانی که اوقاف یا میراث فرهنگی در اختیار گذارد، در حوزه مشاوره های پیش از طلاق و پیش از ازدواج فعالیت کند و بتواند سهم و نقش موثری در توسعه ازدواج و کاهش طلاق ایفا کند.

صافی اصفهانی در ادامه از عدم حضور مسوولان ذی ربط در حوزه ازدواج و طلاق در شورای فرهنگ عمومی استان انتقاد کرد و از امام جمعه اصفهان درخواست کرد رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان را به عضویت  این شورا منصوب کند.

به اساس این گزارش  و به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان، این پیشنهاد با استقبال امام جمعه اصفهان همراه شد است.

آیت الله طباطبایی نژاد_ امام جمعه اصفهان بر ضرورت سهمیه بندی ثبت ازدواج همچون طلاق بین سردفتران و موازنه درآمد آنان تاکید کرد و قول مساعد داد که این مهم را به مسئولان امر گوشزد کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.