ماجرای حق ماموریت سفرهای خارجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه بود.

نمایندگان برای سفرهای خارجی چقدر حق ماموریت می گیرند  /میزان افزایش حقوق نمایندگان

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی  حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در تذکر شفاهی  با اشاره به موضوع حق ماموریت نمایندگان مجلس و کارکنان دستگاه‌های دولتی گفت: معنی ندارد که وقتی افراد با بلیت رایگان و هتل رایگان به ماموریت خارجی می‌روند که مثلا از یک نمایشگاه بازدید کنند، مبالغی مانند ۱۵ میلیون یا ۲۰ میلیون تومان حق ماموریت برایشان در نظر گرفته شود.

این موضوع  باعث ایجاد هجمه هایی از سوی مردم به مجلس شورای اسلامی شد و باعث طرح انتقاداتی در این زمینه شد.

 یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نخواست نام وی بیان شود  در گفتگو با خبرنگار ما در این باره بیان داشت: در مجلس گروه های دوستی به منظور تعامل و گسترش همکاری ها با سایرکشورها تشکیل شده است که برای استفاده از ظرفیت های مختلف دو کشور ، سفرهایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اگرچه از منبع رسمی درباره مبلغ دقیق حق ماموریت سفرهای خارجی اطلاعی دریافت نکرده ام ولی طبق شنیده هایی که از سایر نمایندگان داشته ام برای سفرهای خارجی مبلغی در حدود ۱۳۰یورو حق ماموریت پرداخت می شود .

 حق ماموریت یک موضوع قانونی است

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات  نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: در مدتی که به عنوان نماینده در مجلس  شورای اسلامی حضور داشته ام تنها سفرخارجی که داشته ام سفر اربعین و آن هم با هزینه شخصی بوده است.

محسن زنگنه با اشاره به  اینکه حق ماموریت برای سفرهای خارجی پرداخت می شود یانه و چه میزان است را در جریان نیستم ، تصریح کرد: یک خط و جهت  فکری  در صدد این است که با بیان این موضوعات و حواشی ، مجلس فعلی را تضعیف کند و گاهی اوقات برخی موارد که در همه سازمان و دستگاه ها معمولی و قانونی است را برجسته و بزرگ  نماید  زیرا مثلا در یک دستگاهی مثل شهرداری وقتی نیرو و کارشناس آن برای پیگیری یک موضوعی سفری خارج از شهر را انجام می دهد طبق قانون برای وی حق ماموریت در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: حتی این حق ماموریت برای وزیران ، مدیران برای سفرهای استانی و شهرستانی و هر کارمند حقوق بگیر که خارج از حوزه جغرافیای تعریف شده اولیه برای پیگیری موضوعی سفر کند برای وی در نظر گرفته می شود اگرچه برخی از افراد نیز این حق ماموریت ها را دریافت نمی کنند اما در هر حالت این یک موضوع قانونی است .

وی ادامه داد: از طرفی از آن جا که بودجه  سالانه مجلس  و دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مصوب می شود میزان افزایش حقوق نمایندگان در بودجه ۱۴۰۰حداکثر ۱۰درصد در نظرگفته شد در حالی که این موضوع  امسال برای سایر رسته ها به صورت پلکانی از ۱۰تا ۲۵درصد در نظر گرفته شد  از طرفی حقوقی که در حال حاضر به برخی از نمایندگان پرداخت می شود از حقوقی که در محل کار قبلی دریافت می کردند کمتر می باشد.

*معیشت نمایندگان

زنگنه افزود: واقعیت معیشت نمایندگان آن چیزی نیست که در بیرون از مجلس و در سطح جامعه برخی با بزرگنمایی و تخریب بیان می کنند و خیلی از نمایندگان حتی با خودروهای شخصی به مجلس تردد می کنند و  همچنین هزینه ای که برای اداره دفترهای محل حوزه انتخابیه آنها نیز پرداخت می شود حتی کفاف پرداخت حقوق افراد مستقر در این دفاتر را نیز نمی کند .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.