دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: فلسفه تشکیل کمیسیون ورزشکاران این است که صدای ورزشکاران شنیده و مسائل آنها بررسی و رسیدگی شود.

سعیدی: انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا دهه اول بهمن ماه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کیکاووس سعیدی در مورد  کمیسیون ورزشکاران که دوره قبل انتظارات را برآورده نکرد، بیان کرد:  کمیسیون دوره قبل اولین کمیسیون ورزشکاران بود که شکل گرفت. تجربه اول بود و عزیزان تلاش هایی انجام دادند  و هم افزایی نسبی شکل گرفت و ورزشکاران باید قضاوت کنند چقدر  کمیسیون مطابق انتظار کار کرد.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل کمیسیون ورزشکاران این است که صدای ورزشکاران شنیده و مسائل آنها بررسی و رسیدگی شود. کمیسیون ورزشکاران  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  در این دوره اصلاحاتی در آیین نامه قبلی به وجود آمد و تکمیل تر شد و ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند، ۴ نفر هم برای توازن رشته‌ای توسط رئیس کمیته ملی المپیک اضافه می شوند. از ۱۵ نفر یک نفر از رشته‌های زمستانی و حداقل چهار نفر از بانوان باید باشند. رای گیری کاملا براساس ضوابط تعیین شده است و بیش از ۴۰۰ نفر واحد شرایط رای دهی هستند.

سعیدی گفت: در اولین جلسات کمیسیون جدید، شش نفر از اعضا باید انتخاب شوند تا برای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک معرفی شوند و یک نفر در هیئت اجرایی نیز نماینده کمیسیون باشد. تمام تلاش ما بر این است این انتخابات کاملا شفاف و بدون هر گونه شائبه برگزار شود. انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا هفته اول بهمن برگزار می‌شود  و از دهه اول آذر فرایند ثبت نام را  انجام می دهیم و طبق مفاد اساسنامه اقدام می‌کنیم.  اساسنامه  تقریبا نهایی شده و تا قبل از انتخابات کمیته ابلاغ می شود. البته این اساسنامه به تایید هیئت اجرایی و مجمع و کمیته بین المللی المپیک رسیده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که فکر می کند انتخابات فدراسیون‌ها حتما تا برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک برگزار شود؟ گفت: تا جایی که مطلع هستم مسئولان ذی‌ربط در وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا انتخابات فدراسیون‌ها را به موقع برگزار کنند.

وی در  مورد صحبت‌های دبیر مبنی براینکه کمیته ملی المپیک به کشتی بدهکار است؟ گفت:  کشتی ورزش ملی ما است و نیاز به حمایت کامل  دارد و اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیت های‌مان برای کمک کشتی استفاده کنیم. ما یک بودجه متوازنی   براساس شاخص‌ها به تصویب رساندیم. ۹۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را در اردیبهشت به خاطر المپیک پرداخت کردیم و کمک‌هایی موردی هم داشتیم و در حد توان به کشتی کمک می‌کنیم اما بستگی به منبع مالی ما دارد.  دبیر زحمت کشیده و محصول تلاش‌ها در کشتی درخشش کشتی‌گیران ما در المپیک و قهرمانی جهان  بود و امیدوارم  در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ جزو مدال آوران باشد. البته رشته‌های دیگر نیز  به تناسب برنامه هایش مورد حمایت قرار می گیرند. پرداخت مطالبه به کشتی در دستور کار قرار دارد و  باید پرداخت شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.