وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارایه بسته حمایتی ویژه سینماگران پس از ۲ ماه عملیاتی نشده است.

وعده وزیر ارشاد ۲ ماهه شد/ سینماگران در انتظار بسته حمایتی دولت

به گزارش قدس آنلاین، در نیمه شهریورماه و پیش از روز ملی سینما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده ارایه یک بسته حمایتی را برای سینماگران داد، اما این وعده با گذشت ۲ ماه همچنان محقق نشده است.

اسماعیلی وزیر ارشاد ۱۸ شهریورماه در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره گفت: بسته‌ای را به صورت کامل در وزارتخانه آماده کرده‌ایم که تقدیم دولت شده است و من امیدوارم این بسته برای روز ملی سینما به تصویب دولت برسد تا خبرهای خوشی را برای جبران بخشی از مشکلاتی که اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این ایام کرونایی با آن روبه‌رو بودند، داشته باشیم.

سه روز بعد و در مناسبت روز ملی سینما، اسماعیلی این وعده را به شکلی دیگر تکرار و اضافه کرد که بهتر از قبل شده است. او در گفتگوی اخبار شبکه یک در این باره بیان کرد: رییس جمهور به مناسبت روز ملی سینما برای اهالی فرهنگ و هنر هدیه‌ای در نظر گرفته است که از طریق صندوق اعتباری هنر در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد. این تسهیلات هم شامل تسهیلات کم‌سود و هم بحث‌های بلاعوض است. این بسته که با مساعدت رییس جمهوری برای هنرمندان در نظر گرفته شده، بسته کامل و خیلی فراتر از انتظار ما است که بابت آن من از رییس جمهوری بسیار سپاسگزارم.

همچنین محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز ۴ آبان ماه در دیدار با اعضای انجمن سینماداران از حمایت سالن‌های سینما سخن گفت. او اظهار کرد: بودجه‌ای را قطعی کرده‌ایم که تا نوروز به سالن‌های سینما تزریق شود البته این بودجه شامل سینماهای خصوصی می‌شود زیرا سینماهای دولتی زیرمجموعه نهادها و دستگاه‌هایی هستند که به آنها رسیدگی می‌شود اما سینماهای خصوصی به هیچ جا امیدی ندارند به همین دلیل ما از آنها حمایت می‌کنیم به شرط آنکه سالن‌های سینما بسته نشوند و فیلم‌ها را اکران کنند.

این در حالی است که با گذشت ۶۵ روز از وعده نخست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه‌تنها بسته حمایتی مورد اشاره تخصیص نیافته، بلکه مشخص نیست به کدام اصناف سینمایی و از چه طریقی اعطا خواهد شد.

اگرچه سالن‌های سینما در یکی دو ماه گذشته به تدریج در حال بازیابی رونق گذشته‌اند، اما از طرفی این اتفاق معلول واکسیناسیون گسترده و کاهش مرگ‌ومیر در اثر کرونا است و از طرف دیگر، صف بسیار طولانی فیلم‌های آماده اکران، نشان‌دهنده آن است که بحران ناشی از کرونا، به سرعت از بین نخواهد رفت. سینماگران همچنان در انتظار بسته حمایتی‌اند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده آن را داده است.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.