اگرچه احمد نوراللهی به عنوان بازیکن برتر بازی ایران مقابل لبنان انتخاب شد اما وحید امیری نیز به گواه آماری که از این بازی منتشر شده یکی از بهترین بازیکنان بازی با لبنان بود.

امیدوارم در تهران جشن صعود بگیریم

این بازیکن براساس آماری که بعد از بازی از سوی بسیاری از سایت‌های ارزشیابی منتشر شد، بهترین بود، بازیکنی که علاوه بر ساختن دو گل، با چهار پاس کلیدی، چهار تکل موفق، ۷۲ پاس صحیح و ۱۴ بازپس‌گیری توپ چهره درخشانی را در زمین ناهموار شهرصیدای لبنان از خود به نمایش گذاشت. با او که این روزها تلاش می‌کند با کمترین هیاهو همواره درخدمت تیم ملی باشد همکلام شدیم که در زیر می‌خوانید.

بازی با لبنان چرا پیچ خورد؟

گل خیلی بد و بدموقعی خوردیم. واقعاً تقصیر کسی نبود. اما شکر خدا بازی را دردقایق پایانی بردیم. این برد برای ما بسیارحیاتی بود چون اگر لبنان ما را می‌برد ۸ امتیازی می‌شد وآن وقت قدری شرایط برای ما دشوارتر پیش می‌رفت. البته با انگیزه‌ای که در میان بچه‌ها شکل گرفت، شک نداشتم اگر بازی را هم می‌باختیم بازهم صعود می‌کردیم اما خیلی خوب شد که درآن دقایق شوت‌های ما همان جایی رفت که باید می‌رفت و درعرض ۵ دقیقه نتیجه را عوض کردیم.

چرا تیم ملی در این بازی دلچسب ظاهر نشد؟ 

زمین بسیار ناهمواری برای این بازی انتخاب شده بود. این زمین اصلاً به درد فوتبال بازی کردن نمی‌خورد وبسیارناهموار بود. بچه‌های ما روی زمین خیلی خوب هستند ولی وقتی کیفیت زمین بد باشد نمی‌توانند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

با این حال بهترین بازیکن زمین بودی و جور بقیه را کشیدی. 

هرجا که توانایی داشته باشم برای تیم ملی بازی می‌کنم. درآن دقایق به من گفته شد که آزادی عمل بیشتری داری و باید یک خط جلوتر بازی کنی، من هم همه تلاشم را انجام دادم تا مهاجمان را درموقعیت گلزنی قرار دهم که شکر خدا تلاشم به بار نشست و توانستم روی گل‌های زده تأثیرگذار باشم. خدا را شکر می‌کنم که شرمنده مردم نشدیم.

از اینکه آچار فرانسه تیم ملی و پرسپولیس شدی ناراحت نیستی؟ یعنی از این تغییر پست ها ضربه نمی‌خوری؟

وقتی در یک تیم برای موفقیت تلاش می‌کنی این جابه جایی‌ها نباید تمرکزمان را به‌هم بریزد. من هر جا لازم باشد برای موفقیت تیمم حاضر می‌شوم و گلایه‌ای ندارم.

بازی سوریه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

نباید خودمان را درهیچ بازی از پیش برنده بدانیم. همه تیم‌ها قابل احترام هستند و برای پیروزی گام به میدان می‌گذارند. امیدوارم دربازی بعد هم سوریه را ببریم چون اگر این تیم را شکست بدهیم و ۱۶ امتیازی شویم، راه کوتاهی تا صعود قطعی به جام جهانی باقی می‌ماند. من امیدوارم که اگر شرایط فراهم شود، در بازی‌های آینده با حضورتماشاگران در آزادی جشن صعود به جام جهانی بگیریم.

درباره غیبت مهدی طارمی و اتفاقاتی که افتاد صحبت می‌کنی؟

خیلی مایل نیستم وارد این مسائل شوم اما مطمئنم خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید این مسئله حل می‌شود و تیم ملی با تمام قدرت راهش را ادامه می‌دهد.

پرسپولیس لیگ را خوب شروع نکرده. دلیلش چیست؟

ما تغییرات زیادی داشتیم. بازیکنان خوبی از ما جدا شدند. و بازیکنان خوب دیگری به جمع ما اضافه شدند. یکم نیاز به زمان داریم که هماهنگ شویم و بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. ضمن اینکه همین حالا هم فاصله‌ای با صدر نداریم و فرصت جبران هست.

یعنی باز هم به قهرمانی امیدوارید؟

چرا نباشیم. با اینکه همه می‌خواهند جلو ما را بگیرند اما تلاشمان را می‌کنیم و با هم برای دفاع از عنوان قهرمانی می‌جنگیم. قطعاً با بازگشت هواداران انگیزه‌های ما چند برابر می‌شود و با کمک و حمایت آن‌ها می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری هم انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.