مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کیسه خون در خراسان رضوی تولید می‌شود که به استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی می‌شود.

سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کیسه خون در خراسان رضوی تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست مرکز انتقال خون خراسان رضوی، با بیان این‌که این استان با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کیسه خون، به استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: طی پنج سال گذشته در انتقال خون خراسان رضوی شاهد کاهش ۱۰ درصدی پرسنل بودیم اما با این وجود کیفیت خدمات افزایش یافت.

وی با اشاره به نقش حیاتی سازمان انتقال خون در حوزه سلامت، ادامه داد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه ساختمان سازمان انتقال خون خراسان رضوی هزینه شده که در حال حاضر این ساختمان تکمیل نیست و از وجود آسانسور و پارکینگ برای پرسنل و بیماران بی‌بهره است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان این‌که اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه پاسخگوی بدهی پیمانکار و تجهیز سیستم حرارتی این ساختمان هم نیست، خاطرنشان کرد: پروژه ساختمان انتقال خون خراسان رضوی ۱۲ سال پیش کلید خورد و در این مدت به دلیل کمبود منابع اعتباری روند ساخت آن به کندی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر بخش ستادی این ساختمان به بهره‌برداری رسیده است که با توجه به نیاز روزافزون شبکه درمان به فرآورده‌های خونی، ساخت و بهره‌برداری از سایر بخش‌های این پروژه نیز باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.