۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 777026

پست در ایران قدمت تاریخی دارد که به دوره هخامنشی بازمی گردد.

مواردی که هنگام خرید کارتن پستی باید به آنها توجه کرد

در آن زمان مردم کالاهای خود را در بقچه پارچه ای یا صندوق چوبی بسته بندی می کردند و به افرادی که چاپار نام داشتند تحویل میدادند، چاپارها با اسب این مرسولات را به مقصد می رسانند که گاه ممکن بود در طول مسیر گرفتار برف، باران و طوفان شده و چه بسا برخی مواقع نتوانند بسته را به گیرنده تحویل دهند. با پیشرفت علم و صنعت و اختراع راه آهن و دیگر امکانات حمل ونقل هوایی و زمینی، پست نیز رشد زیادی کرد و مردم توانستند مرسولات خود را به راحتی ارسال کنند. امروزه محصولات در، کارتنی به نام کارتن پستی بسته بندی میشوند. این کارتن ها توسط اداره پست در ابعاد مشخص معرفی شده اند تا آنلاین شاپ ها ویا دیگر افراد مرسولات خود را در این کارتن ها بسته بندی کنند. در ادامه میخواهیم بدانیم چه کارتن پستی مناسب محصول ما می باشد.

جنس کارتن پستی

کارتن پستی در دو نوع ۳لایه و ۵لایه تولید می گردد. لایه های کارتن از چند ورق مسطح (لاینر) و چند ورق کنگره ای (فلوت) تشکیل می شوند. انتخاب هر یک از کارتن های سه لایه و پنج لایه بستگی به وزن وابعاد محصول مورد نظر دارد. برای محصولات سنگین باید از کارتن پستی ۵لایه استفاده کرد و کالاهای با وزن کمتر را در کارتن ۳ لایه بسته بندی می کنند. کارتن های پستی را بصورت اینترنتی وآنلاین میتوان خریداری کرد. شرکت های کارتن سازی در وب سایت خود انواع کارتن پستی را در سایزهای مختلف قرار داده اند تا افراد بدون مراجعه حضوری به شرکت های کارتن سازی بتوانند انواع نمونه و سایز کارتن های پستی را مشاهده کرده و مطابق با محصول سفارش خود را ثبت نمایند.

مرتبط بخوانید: کارتن پستی و انواع نمونه های آن از سایز یک تا نه

سایز و ابعاد کارتن پستی

همان طور که گفتیم کارتن پستی در سایزهای مشخص عرضه می شود. شما می توانید با داشتن ابعاد محصولتان نزدیکترین سایز به آن را دانسته و کارتن پستی مناسب را انتخاب نمایید منظور از ابعاد محصول همان طول، عرض و ارتفاع می باشد. سایز کارتن های پستی از ۱ تا ۹  است که هر کدام، ابعاد مشخصی دارند. برای محصولتان باید کارتن پستی تهیه کنید که سایزش نه بزرگ باشد و نه کوچک، زیرا در غیر اینصورت ممکن است هم بسته بندی و هم محصول آسیب ببیند، در صورت بزرگ بودن پک، کالا در حین جابجایی درون جعبه بازی کرده و صدمه  می بیند واگر هم بسته بندی کوچکتر از محصول باشد با قرار دادن کالا درون آن احتمال دفورمه شدن و حتی پارگی کارتن وجود دارد پس بهتر است نزدیکترین سایز کارتن را برای بسته بندی محصول انتخاب کنید. کارتن های پستی در سایزهای زیر تولید و عرضه می شوند.
کارتن پستی سایز ۱ : ۱۰* ۱۰*۱۵            

کارتن پستی سایز ۲: ۱۰*۱۵*۲۰

کارتن پستی سایز ۳: ۱۵*۲۰*۲۰

کارتن پستی سایز ۴: ۱۵*۲۰*۲۰*

کارتن پستی سایز۵ : ۲۰*۲۵*۳۵

کارتن پستی سایز ۶: ۲۰*۲۵*۴۵

کارتن پستی سایز ۷: ۲۵*۳۰*۴۰

کارتن پستی سایز ۸: ۳۰*۴۰*۴۵

کارتن پستی سایز ۹ : ۳۵*۴۵*۵۵

چاپ کارتن پستی

کارتن های پستی معمولا بدون چاپ تولید می شوند ولی اگر شناخته شدن برند برای صاحب محصول مهم باشد این کارتن ها را همراه با چاپ سفارش و خرید می کنند. کارتن های پستی در دو رنگ سفید و قهوه ای تولید می شوند که می توان هر نوع  برندی را بر روی آنها چاپ نمود.

چاپی که بر روی این کارتن ها اعمال می گردد چاپ فلکسو نام دارد که شامل یک یا دو رنگ است و بطور مستقیم بر روی کارتن ها انجام میشود. با انجام چاپ روی کارتن پستی برند شما در طی ارسال  دیده شده و شناخته می شود. کارتن پستی میتواند بازاریاب خوبی برای برند شما باشد زیرا این بسته بندی به مناطق مختلف فرستاده می شود و مردم شهرهای مختلف برند چاپ شده روی کارتن را می بینند ونام  برند شما در ذهنشان باقی می ماند و همین امر سبب فروش بیشتر و به نوعی تبلیغ محصولتان می گردد.

کارتن پستی در ابعاد مشخص تولید می شود ولی اگر نیاز به کارتنی دارید که ابعادش نزدیک به کارتن های پستی ۱ تا ۹ نیست می توانید کارتن مناسب با محصولتان را برای تولید سفارش دهید. شرکت های کارتن سازی زیادی مانند

کارتن سازی آوین پک ، کارتن ساز و یا زرین کارتن انواع کارتن پستی را تولید می کنند که میتوانید با دادن ابعاد محصول مدنظر، مناسب ترین نوع  کارتن پستی را برای محصولتان تهیه نمایید.

قیمت کارتن پستی

برای محاسبه قیمت کارتن پستی ابتدا ابعاد آن، سپس جنس کارتن، نوع چاپ و تیراژ سفارش شده را در نظر می گیرند و درآخر قیمت کارتن پستی را بدست می آورند. ارزان ترین کارتن پستی، کارتن سه لایه بدون چاپ است این نوع کارتن قیمت نسبتاً پایینی دارد و برای کسانی که نیاز به کارتن پستی بدون چاپ دارند گزینه مناسبی می باشد.

معمولا تا سایز ۴ کارتن پستی سه لایه و بقیه سایزها چون ابعاد بزرگتری دارند و برای بسته بندی محصولات سنگین بکار می روند بصورت پنج لایه تولید می شوند قیمت این کارتن ها تقریباً بیشتراز انواع دیگر می باشد.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

موارد استفاده از کارتن پستی

کارتن پستی درانواع مشاغلی که نیاز به ارسال محصول می باشد مورد استفاده قرارمی گیرد که از جمله این مشاغل می توان آنلاین شاپ ها را نام برد که محصولاتی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، اکسسوری و لوازم تزئینی و بسیاری موارد دیگر را به فروش می رسانند، البته بعد از آمدن کرونا نه تنها آنلاین شاپ ها چندین برابر شدند بلکه بسیاری از فروشگاههایی که بصورت حضوری محصولات خود را عرضه می کردند به سمت فروش آنلاین روی آوردند که همین امر سبب افزایش استفاده از کارتن های پستی جهت بسته بندی محصولات گردید و مصرف روزانه این نوع کارتن پستی بسیار زیاد شد و تولید آن نیز افزایش پیدا کرد.

کارتن پستی سفارشی

کارتن پستی بیشتر با کیفیت معمولی عرضه می شود زیرا افراد نمی خواهند برای این نوع کارتن ها هزینه زیادی پرداخت کنند. کارتن از ورق هایی با کیفیت متفاوت تولید می شود که پرکاربردترین آنها کرافت، تست وایرانی می باشد. که معمولا از ورق تست و ایرانی برای تولید کارتن های پستی استفاده می کنند. ولی برخی صاحبان مشاغل کیفیت کارتن پستی برایشان اهمیت دارد زیرا محصولشان یا کیفیت بالایی داشته یا ارزش مالی زیادی دارد بنابراین به دنبال کارتن پستی هستند که بتواند به خوبی از محصولشان محافظت کند. این افراد از شرکت های تولید کننده کارتن می خواهند بهترین نوع پک را برایشان تولید کنند. برای تولید کارتن پستی محکم و مقاوم از ورق کرافت استفاده می کنند، این ورق نسبت به انواع دیگر استحکام و کیفیت بالاتری دارد. معمولا کارتن پستی بصورت چهاردرب عرضه می شود ولی می توان در مواردی با توجه به نظر و سلیقه مشتری کارتن را به شکل کیبوردی یا تلسکوپی تولید کرد.

کلام آخر

 کارتن پستی یکی از انواع بسته بندی هایی است که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و میتوان از مزایای آن ارسال آسانتر محصولات را نام برد. کارتن پستی از محصول در طی مسیر ارسال محافظت کرده و جلوی آسیب های احتمالی ناشی از حمل و نقل را می گیرد. با انتخاب کارتن پستی مناسب محصول میتوان با خیال راحت کالا را ارسال کرد. یکی از مواردی که سبب فروش بیشتر کسب و کارهای اینترنتی می شود سالم رسیدن محصول به دست مشتری می باشد زیرا اینگونه سبب جلب اعتماد مشتری شده و در مراحل بعد باز هم از او خرید کرده و یا آنلاین شاپ را به دیگران معرفی می کند و همین امر فروش محصول را بیشتر می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.