نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تخصیص امکانات به اورژانس پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم شغل اورژانس جز مشاغل سخت و زیان‌آور محاسبه شود.

نیکزاد: اورژانس باید جز مشاغل سخت و زیان‌آور محاسبه شود

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکزاد روز دوشنبه در بازدید از سازمان اورژانس کشور، در جریان میزان آمادگی و همچنین اقدامات انجام شده در زمان وقوع حوادث به ویژه زلزله اخیر هرمزگان و پاندمی کرونا قرار گرفت.

وی همچنین در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در دوران کرونا جامعه بهداشت و درمان رو سفید شد و اقدامات آنها  در تاریخ ماندگار است، گفت: اطلاع دارم که اورژانس با حضور به موقع و راهنمایی هایی خود توانسته جان بسیاری را نجات دهد اما در عین حال با بسیاری از کمبودها و نقایص در حوزه نیازهای اولیه و منابع و تجهیزات مواجه است.

برای تخصیص امکانات به اورژانس پیگیری های لازم انجام می‌شود

وی با بیان اینکه برای ایجاد و تصویب قانون یا باید از دولت لایحه بیاید و یا ١۵ نماینده طرحی را به مجلس ارائه دهند، افزود: سعی می کنم از کانال دولت چنین لایحه ای به مجلس ارسال شود، همچنین پیگیر آن هستم که این شغل نیز جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شود.

تبدیل اورژانس های کانکسی به سال ١۴٠١ موکول می شود 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت کشور خواهیم داشت پیگیر واگذاری زمین به اورژانس کشور خواهیم بود اما باید گفت که تبدیل اورژانس های کانکسی به سال ١۴٠١ موکول می شود.

باید آمبولانس های فرسوده نوسازی شود

نیکزاد گفت: آمبولانس ها فرسوده هستند و برای سال ١۴٠١ و بودجه باقی مانده ١۴٠٠ به این موضوع توجه می کنیم. همچنین درخواست دارم رییس اورژانس مکاتبات درخواستی خود را به من ارائه دهد تا مشکلات حل شود.

نیکزاد اورژانسی شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه بازدید از سازمان اورژانس کشور، لباس تکنسین های اورژانس را بر تن کرد.

وی همچنین از مرکز هدایت عملیات و بحران(EOC)، مرکز هدایت و پایش مراقبت های درمانی(MCMC)، مرکز پایش و کنترل داده های سازمان اورژانس کشور و مرکز ارتباطات مرکز اورژانس تهران دیدن کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.