شاخص فعلی کیفیت هوای مشهد بر روی عدد ۱۳۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد اما ۶ منطقه از جمله سرافرازان، خاقانی، کریمی، تقی‌آباد و نخریسی در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است.

 کیفیت هوای مشهد در ۱۴ منطقه ناسالم شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۲۰ و شاخص فعلی بر روی عدد ۱۳۰ هر دو در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید ۶ منطقه از جمله سرافرازان، خاقانی، کریمی، تقی‌آباد و نخریسی در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها، ۸ منطقه مانند خیام شمالی، چمن، آوینی، الهیه و سجاد در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها ۲ منطقه سمزقند و امامیه دارای هوای قابل قبول هستند.

بررسی نمودارهای آلاینده‌های جوی بیانگر افزایش تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت است.

عوارض بهداشتی شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان است بنابراین تاکید می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.