اکبر میثاقیان دیروز در بیمارستان بستری شد تا قلبش را مداوا کند. او چندی قبل هم پایش را به تیغ جراحان سپرد و چندین سال پیش هم جراحی اثنی‌عشر کرد.

برگشتم کنار خط تا زنده بمانم

با این حال قبراق‌تر از گذشته برای هدایت شهرخودرو وارد عمل شد و با اشراف به تمام مسائل و مشکلات عدیده این تیم، دل به دریا زد تا تیم را به ساحل آرامش برساند. اگرچه دو نتیجه اول با هدایت او چنگی به دل نمی‌زند اما تساوی شهرخودرو مقابل پرسپولیس در بازی دوستانه نشان می‌دهد تیم از لحاظ تاکتیکی در حال خروج از بحران است. با میثاقیان پیش از بستری شدنش گپ زدیم.

سرانجام آن همه حرص و جوش کنار زمین کار دست قلبتان داد؟

من با تمام آن حرص و جوش‌ها زندگی کردم و لذت بردم. فوتبال کار من است. همسرم این اواخر مرا از مربیگری منع کرده بود اما نتوانستم دوام بیاورم و باز آمدم کنار خط تا زندگی کنم. نمی‌دانم شاید روزی کنار زمین  فوتبال بمیرم.

یادم هست سال‌ها پیش هم سر همین فوتبال دچار خونریزی معده شدید.

سال ۸۰ که آندوسکوپی کردم دکتر گفت اکبر داری میمیری! زخم معده‌ات به بزرگی توپ فوتبال است. انگار یک توپ خورده به دیوار و ردش همان‌جا زخم شده. گفت فقط باید ماهی سفید بخوری وگرنه کارت تمام است.از آنجایی که خدا دوستم داشت همان سال رفتم شموشک نوشهر. جایی که معدن ماهی سفید است. آنجا دو سال و نیم فقط ماهی خوردم تا معده‌ام پانسمان شد. وقتی دوباره رفتم دکتر گفت اکبر چطوری زنده شدی؟

مشکل قلبی از چه زمانی شروع شد.

باورتان می‌شود خودم خبر نداشتم. خیلی مشکل حادی نیست. یکی از رگ‌های قلبم مسدود است که جای نگرانی ندارد و ان‌شاءالله با رفع این مشکل کوچک دوباره به تمرینات برمی‌گردم.

مثل اینکه خیلی عجله دارید از بیمارستان مرخص بشوید؟

خیلی کار دارم که باید در شهرخودرو انجام دهم. وقت استراحت نیست تیم دارد خودش را پیدا می‌کند و بچه‌ها هماهنگ‌تر شده‌اند. خیلی امیدوارم تیم در شروع دوباره مسابقات همان‌طوری نتیجه بگیرد که همه انتظار دارند.

مقابل پرسپولیس حتی در بازی دوستانه هم بباز نیستید.بازی با پرسپولیس همیشه برای من مهم است. چه در دوستانه‌ها و چه در مسابقات رسمی. کلاً باخت به هیچ تیمی را دوست ندارم. بازی با تیم یحیی را واقعاً لازم داشتیم. محک جدی بود برای بچه‌ها.

خیلی‌ها می‌گویند شهرخودرو با همین فرمان برود احتمال ماندنش در لیگ برتر ضعیف است.

من تا به خودم باور نداشته باشم کاری را شروع نمی‌کنم. هرجا رفته‌ام تلاشم را کرده‌ام و دیدید که نتیجه هم گرفته‌ام و تیم‌هایم را یا در لیگ نگه‌داشتم یا تا آستانه صعود و صدرنشینی آوردم. اینجا هم اگر از خودم و تیمم مطمئن نبودم امکان نداشت پا پیش بگذارم. الان هم از همه می‌خواهم برای حفظ سهمیه استان حرف و حدیث‌ها را کنار بگذارند و به کمک تیم بیایند.

این اواخر تیم زیاد عوض کردید. دلیلش چه بود؟

من نوع مربیگری‌ام این‌طور است که تمام مسائل تیم را باید کنترل کنم و اجازه نمی‌دهم کسی در کارم دخالت کنم. همین که متوجه شوم دیگران می‌خواهند وارد حریم کاری من شوند نمی‌توانم ساکت بمانم و باشگاه را ترک می‌کنم.

در مورد بازگشت تماشاگران چه نظری دارید؟

بی صبرانه منتظرم تا تماشاگران به ورزشگاه‌ها بیایند. اتفاقاً آمدن آن‌ها برای ما خیلی مفید است. تماشاگران مشهدی به معنای واقعی یار دوازدهم تیم هستند و هر وقت بوده‌اند من با انرژی مضاعفی کنار خط ایستاده‌ام.

تجربه به شما می‌گوید کدام تیم قهرمان می‌شود این فصل؟

لیگ برتر به دو بخش دارا و ندار تقسیم شده است. زور بخش خصوصی به تیم‌های دولتی و نیمه‌دولتی نمی‌رسد. امسال هم قهرمانی بین سپاهان و استقلال و پرسپولیس می‌چرخد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.