سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین هر چه سریعتر اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان گفت که مجلس و به‌ ویژه کمیسیون اصل ۹۰ این مطالبه به حق فرهنگیان عزیز را فراموش نمی‌کند.

خضریان: اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان هر چه سریعتر به مجلس ارائه شود

به گزارش قدس آنلاین، علی خضریان با اشاره به ترک فعل دولت دوازدهم در ارسال اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: طبق بند «ک» تبصره (۱۲) بودجه سال ۱۴۰۰ دولت مکلف شده تا سه ماه بعد از تصویب قانون یعنی از خردادماه اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس تحویل دهد. دولت قبل در این خصوص ترک فعل کرد و این وظیفه قانونی در دولت جدید نیز به دلایل مختلف از جمله عدم استقرار وزیر آموزش و پرورش با تعلل همراه شده است. این در حالی است که به ازای هر روز تعلل در ارسال این اساسنامه فرهنگیان عزیز متضرر می‌شوند.

خضریان در توضیح آسیب‌های تاخیر در ارسال اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با اصلاح این اساسنامه از ساختارهای فسادزا و هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود و نتیجه این اصلاح بهره‌مندی بیشتر فرهنگیان از منابع صندوق در حل مسائل معیشتی‌شان خواهد بود.

وی افزود: لازم است وضعیت عضویت فرهنگیان در صندوق نیز در اساسنامه اصلاح شود. فرهنگیان به عنوان تامین کننده بخش مهمی از سرمایه صندوق می‌بایستی به عنوان سهامدار تلقی شوند و از این طریق در مدیریت صندوق سهیم باشند.

خضریان در خصوص ماهیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اساس این صندوق بر مشارکت دولت با فرهنگیان شکل گرفته شده و نیمی از منابع آن از محل کمک دولت و نیمی دیگر از واریزی فرهنگیان است لذا نمی‌توان این صندوق را کاملا دولتی و یا خصوصی تلقی کرد بلکه باید با تبدیل فرهنگیان عزیز به سهامدار، آن‌ها را در مدیریت صندوق سهیم ساخت و دولت نیز بعد نظارتی خود را جهت تامین منافع عمومی تقویت کند.

نماینده تهران ادامه داد: مسئولان تصور نکنند که با تأخیر انداختن در ارسال این اساسنامه، مجلس و به‌ ویژه کمیسیون اصل ۹۰ این مطالبه به حق فرهنگیان عزیز را فراموش می‌کند. نمایندگان مجلس به جد پیگیر این مسئله هستند و ادامه تأخیر آن را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری خواهند کرد. انتظار نمایندگان و جامعه فرهنگیان این است که هر آن کسی که سکان‌دار وزارت آموزش‌وپرورش شد، با درک فوریت این اساسنامه، تهیه و ارسال آن به مجلس را در اولویت خود قرار داده و در اولین فرصت شاهد ارسال اساسنامه جدید این صندوق باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.